Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Coola grejer och släktfika i helgen...

Av Helga - 20 januari 2012 08:45


Tyvärr fick vi skjuta på restaurangbesöket igår kväll eftersom sonen kände sig tvungen att träna. Han har ju missat så många basketträningar under sin resa och laget har match i helgen. Vi bestämde oss för att gå ut tillsammans på lördag istället. Vi firade dottern med paket, tårta och sång på eftermiddagen efter skolan och jag snodde snabbt ihop en god hemmamiddag.


Det blev många paket till dottern - bl a hade jag handlat några grejer på nätet. Den här världskartan har hon länge önskat sig...

och det här nintendogodiset är så rätt...



Imorgon sticker jag iväg och flyger en inrikesflygning tillsammans med en ny elev. När jag kommer hem blir det släktfika... så nu måste jag dra mig bort från datorhörnan och fixa i ordning inför morgondagen. Det blir ju inte så mycket tid till fixande imorgon.


Trevlig helg!

 
 
trollmor

trollmor

20 januari 2012 09:21

Det är ibland ett pussel att få ihop en familj till gemensam samling. Ha det så mysigt med kalaset

http://trollmor.webblogg.se

Helga

22 januari 2012 10:04

Det ärofta svårt hos oss med skiftarbete för mig och sportiga barn...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 januari 2012 10:10

Hej Helga Åh jaha det blev basketträning för sonen viktigt förstår jag eftersom det skall bli match!Tänk så mycket grejor det finns numera att inhandla lite så där speciella roliga saker. Inga stickade raggsockor de behöver packa upp längre skratt,,,Ha det så bra denna helg

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

22 januari 2012 10:03

Mn kan hitta mkt roligt nu ja! Det låg inga raggsockor i paketen - jag kan inte sticka sådana...

 
Åsa

Åsa

20 januari 2012 10:42

Vilken häftig karta! En sån vill jag också ha!

Såna gröna, extraliv, fick jag av två kollegor när det var lite mycket ett tag.

http://wessand.blogg.se

Helga

22 januari 2012 10:02

Ja, kartan verkar kul!!! Bra med extraliv!!! Dottern fick den röda = uppgradering ;)

 
Kimmie

Kimmie

20 januari 2012 17:28

Då hoppas jag att det blir riktigt mysigt på Lördag istället. Vilka fräcka presenter en sån där karta hade nog min son uppskattat =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

22 januari 2012 10:00

Ja, igår fick vi till det!

 
strömma

strömma

20 januari 2012 22:45

Vilka fina presenter du hade hittat.
Det kan vara ett mackel att samla sin flock när man ska göra nåt extra.
Men ack så trivsamt när man får till det.

kram
strömma

http://lojrom-vittvin.blogspot.com

Helga

22 januari 2012 10:00

Vi lyckades igår :)

 
Ingen bild

-Nena-

21 januari 2012 01:05

Sådant nintendogodis har mina töser också fått ;)

Önskar er en skön helg!

Helga

22 januari 2012 09:59

Coola grejer :)

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

21 januari 2012 22:59

vi har också haft födelsedag :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

22 januari 2012 09:58

Då ska jag kika in o se vem som fyllt år!

 
wiper

wiper

22 januari 2012 09:27

Har han matsch i helgen så förstår man honom så väl. Grattis i efterskott till din dotter. Hurra!. Jättebra presenter. Hoppas det blev en bra flygarbetsdag

Ha en fin söndag också
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

22 januari 2012 09:58

Det gick ju bra att åt ute igår istället...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards