Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Obama kom ombord...

Av Helga - 24 januari 2012 09:15


Det finns otroligt mycket säkerhetsregler kring mitt arbete och igår när vi hade ett markuppehåll i en stor Europeisk huvudstad stod jag och kontrollerade alla från cateringföretaget och städningen som skulle komma ombord på flygplanet. Vi tittar på allas legitimationer så att det inte kommer ombord obehöriga personer. En mörkhyad man visade inte sitt leg direkt så jag bad att få se det. Då pekade han på sitt bröst där han hade en "knapp" (brosch) med en bild av USA´s president Barack Obama.


Vi skrattade så vi tjöt!


Min nya "elev" har haft det lite jobbigt att komma in i arbetet ombord beroende på åksjuka. Det är faktiskt väldigt vanligt att man mår pyton under den första tiden som kabinpersonal. Igår vände det till slut och flygningen fungerade mycket bättre! Det känns skönt! Idag ska vi ut på tur igen och min adept ska för första gången få packa sin rullväska för nu ska vi på övernattning i norr...

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 januari 2012 11:02

Hej Helga Jamen du får verkligen röra dig blad världens kändisar fniss,,,det var ju häftigt att ni skulle ha leg av honom men ok det är ju rätt regler är till att följas skratt,, Jaha så du säger det åksjuka liksom hu så jobbigt Hoppas det går bra nu då för din elev önskar henne lycka till då !

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

25 januari 2012 09:51

Nu funkar allt bra för min elev... Det är en kille ;)

 
wiper

wiper

24 januari 2012 11:42

Jag skrattade också högt när jag läste om mannen utan leg ;)). Det är bra att det är såna kontroller och så noga. Vad jobbigt för din elev att få sån åksjuka men tur att det går över.

Ha en fin arbetsdag på flyget

varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

25 januari 2012 09:50

Ja, det är tur att min elev mår så mkt bättre redan...

 
mormor Hannele på Hisingen

mormor Hannele på Hisingen

24 januari 2012 12:07

jag mådde förr illa av att bara åka spårvagn, men det har gått över..

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

25 januari 2012 09:49

Vad skönt - det kan inte vara kul att ha så lätt att bli åksjuk...

 
Åsa

Åsa

24 januari 2012 12:39

Åksjuka? Är det vanligt? Vad jobbigt.
När vi flög till Sri Lanka mellanlandade vi både i Köpenhamn och Kuwait. Just att lyfta och landa så många gånger på samma gång (underbar svenska...) tyckte jag var jobbigt. Inte för att jag var nervös utan bara på nåt annat sätt. Kan inte ens förklara. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

25 januari 2012 09:48

Det är mest nya flygvärdinnor/värdar som känner av åksjuka.Oj, fick ni landa så många ggr - ni måste ha varit jättetrötta efter resan.

Luften ombord är också tunnare så man kan känna sig svag av det.

 
lizol

lizol

24 januari 2012 21:47

Vad jobbigt att vara åksjuk i ditt jobb. Trodde inte alls att det var vanligt.

http://ordskimmer.wordpress.com

Helga

25 januari 2012 09:46

Jag tror de flesta vänjer sig men det kan vara jobbigt när man är ny...

 
Sussi

Sussi

24 januari 2012 21:59

Man trodde personalen på flygplanen aldrig var åksjuka. Man trodde dom var hur tåliga som helst..
Bra att ni kollar så ingen obehörig tar sig ombord..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

25 januari 2012 09:45

Det är vanligt att man mår illa den första veckan av allt guppande...

 
susjos

susjos

24 januari 2012 22:15

Haha, vilken kul "Obama" kille :).
Jag är så imponerad av er som jobbar i luften med all denna service!!! Puh, att ni orkar :)
Resan ner till Gran Canaria är ju ganska lång, och då får ni bara en kort vila,sen ska ni möta ett nytt gäng som ska ha samma service på väg hem! Så många timmar i luften!! Ni är guld värda!!

http://susjos.blogspot.com

Helga

25 januari 2012 09:44

Just till Kanarieörna och Egypten är det inte så kul när det är dags att göra en hel flygning till hem. Resan tar ju mellan 5 och 6 timmar en väg. Man är slut när man kommer hem. Annars tycker jag att jag har väldigt kul på mitt jobb!

 
trollmor

trollmor

25 januari 2012 09:18

Nit och ordning på alla !ha ha.. Jag har gjort bort mig två gånger ordentligt med kändisar. Har skrivit det i något inlägg för länge sedan .

http://trollmor.webblogg.se

Helga

25 januari 2012 09:41

Det är lätt att tro att kändisen är en kompis. Så gjorde jag med Mgnus Härenstam en gång... - Nämen hej!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards