Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Solstorm verkar coolare...

Av Helga - 25 januari 2012 10:15

Igår sändes en repris av Guldbagge-galan. Det var lite småmysigt att krypa upp i soffan och mysa mitt på dan innan jobbet kallade. Sven-Bertil Taube fick stående ovationer när han skulle ta emot sitt pris. Jag har haft med honom ombord flera gånger och han är fantastiskt vänlig och artig... Jag kände en liten tår i ögonvrån där vid TV-skärmen.


Idag är jag och min "elev" ute på äventyr. Det är adeptens första hotellövernattning sedan han började jobba för flygbolaget. Vi har stämt träff i receptionen om en stund och vi ska gå ut och titta på stan här i norr och äta lunch tillsammans innan dagen i "tuben" börjar igen. Här är kallt så jag är glad att jag tog med mig varma kläder.


Jag läser om en solstorm som bl a påverkat flyget till och från USA. Ja, det kanske blir som snöstormar och solkurvor som stör SJś trafik?? Det låter ju bara lite coolare att säga att förseningen berodde på en solstorm.


Frukostbuffén här på hotellet missade jag helt idag eftersom jag behövde sova ut efter en sen landning igår kväll. Tur att Scandichotellen har en liten butik i entrén så man kan köpa sig en macka och en kopp kaffe om man vill.

Flyg · Humor · kändisar · Nyheter · TV
 
 
Ingen bild

Filifjonkan

25 januari 2012 11:16

Hej Helga ,ja gjag såg Sven Bertil Taube med få pris men han har blivit en gammal man han med och han blir ju mer o mer lik sin far ser man .Jaha du jobbar och sliter och lär upp med Bra de nya får ordentlig vägledning eller flegledning är nog ett bättre ord. Solstormen märker jag av här nere sen i går kväll svårt Smsa med mobilen finns ingen täcknning rätt som fast det finns full täckning utan solstorm ringd eo kollade och det var det de berodde på sa de. Man får ringa hihi,,,lite smidagre bara smsa ju men ja bara gilla läget som du märker Ha det så bra då.

Helga

26 januari 2012 09:26

Solstormen slog visst ut en del satelliter också...

Taube är svårt synskadad. Jag tycker han är mest lik sin mamma faktiskt!

 
wiper

wiper

25 januari 2012 11:29

Jag känner en kille som varit autografsamlare i många år och han har träffat Sven-Bertil Taube många gånger och säger samma sak som du. Han är även en suverän skådespelare som varit med i många utländska produktioner också. Jag fick också en tår i ögat.

Vad härligt att ha en elev man kan gå ut med och få sig en bit mat. Han får ett härligt sällskap av dig. Solstorm låter lite dramatiskt

Ha en fin arbetsdag i tuben ;))

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

26 januari 2012 09:25

Ja, Sven-Bertil var väl värd sitt pris...

 
Åsa

Åsa

25 januari 2012 15:31

Jag såg aldrig Guldbaggen. Tänkte göra det men det var inte så många filmer av dem jag sett så det blev inte av. Roligare att se om filmer man kan och tycker nåt om vinner eller ej.

Solstorm. Visst låter det häftigt.

http://wessand.blogg.se

Helga

26 januari 2012 09:24

Jag tyckte det var kul ändå, trots att jag inte sett filmerna.

 
Kimmie

Kimmie

25 januari 2012 18:38

Tur att du fick lite frukost ändå, du är väl inte lika förtjust i hotellfrukost som många andra eftersom du får det så ofta =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

26 januari 2012 09:23

Jag äter samma som hemma för att inte bli för tjock. Så jag ställer inte väckarklockan för att hinna ner till frukosten. Vi landar ju ofta sent på natten.

 
Mortuta

Mortuta

25 januari 2012 19:08

Ja, visst låter det lite coolt med solstorm....fast om sanningen ska fram begriper jag inte riktigt hur det ska påverka oss på marken...

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

Helga

26 januari 2012 09:21

Nej man kan verkligen undra hur det fungerar - mäktigt!

 
strömma

strömma

25 januari 2012 22:21

"Gamla hederliga" artister bör äras, tycker jag.
Månde du vara här i nejderna? Tänker på det du skriver om
att det är kallt. Här svettas man inte direkt :-).

kram
strömma

http://lojrom-vittvin.blogspot.com

Helga

26 januari 2012 09:20

Jag var i Skellefteå...

 
trollmor

trollmor

26 januari 2012 08:24

Missade totalt guldbagge galan. Kul för Taube . Det brukar vara kul att få titta på alla fina klänningar .

http://trollmor.webblogg.se

Helga

26 januari 2012 09:20

Jättekul för Sven-B!!!

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

26 januari 2012 22:53

jag har faktiskt sett norrsken på Hisingen för ett antal år sedan.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

27 januari 2012 08:10

Det kan inte vara så vanligt!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards