Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Humor på både hög och låg nivå...

Av Helga - 27 januari 2012 13:00


En del dagar serverar jag och småpratar med kändisar, upplever drama på högsta nivå och andas ut när folk överlever trots att man tror motsatsen.


Andra dagar, som idag, är jag på låg nivå. Både pga det faktum att jag är på marken och pga min dåliga humor.


Idag har jag dammsugit och dammat- damn good!

Idag har jag skurat golv - Nu blev du golvad va!?

Idag har jag städat toaletter - Skitbra!


Hm, som sagt, låg nivå på detta...

 

Nu snart till affären för att handla hem lite gott till kvällens middag!


Nu en rolig bild;


Så här kände jag under den sista flygningen inför ledigheten... 


 



 
 
strömma

strömma

27 januari 2012 19:44

Jag tycker du har haft hög nivå idag med allt du hunnit med hemma :-).

Det är nog variationsrikt jobb du har med ingen dag likt den andra.
Det gäller nog att vara kreativ och finna ut lösningar i alla situationer. Rätt kvinna på rätt plats *ler*.

Önskar dig en finfin fredagskväll

strömma

http://lojrom-vittvin.blogspot.com

Helga

28 januari 2012 11:45

Man får vara kreativ och behålla lugnet om möjligt! Trevlig helg!

 
britten

britten

28 januari 2012 06:19

Jag har inte läst några bloggar nu på ett par veckor ...en av de bloggar som jag genast läser när jkag sätter mer för att göra just detta är din.

JAg har sagt det förr- Älskar ditt sätt att blogga.

Tänker ofta på dig när vi flyger.

Jag är en svimmare på hög höjd. Svimmar alltid på långflygningra och nu på hemvägen fick jag ligga med syrgas i flera timmar...Är det vanligt du?

Du ser väl det mesta kan jag tro....

Ha det gott

http://glitteroga.blogg.se

Helga

28 januari 2012 11:45

Tack Britten - vad glad jag blir.Välkommen hem!

Svarar på frågan hos Britten...

 
Åsa

Åsa

28 januari 2012 08:59

Haha, skulle nästan kunna tro att du är göteborgare. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

28 januari 2012 11:43

Oj då, var det såå illa ;)

 
britten

britten

30 januari 2012 08:03

Tack för svar ...visst känner jag oro numera..särskilt när jag som senast är borta längre än man vanligtvis svimmar.

Ha en god dag....

http://glitteroga.blogg.se

Helga

30 januari 2012 11:35

Det måste kännas väldigt obehagligt! Hoppas besättningen tog väl hand om dig!

 
skrivmoster

skrivmoster

30 januari 2012 08:58

Jag gillar din "låga nivå" och skrattar gärna med och tycker, att man absolut ska få sjunka ibland och inte vara så fisförnäm!!

Ha det gott dit du flyger och far!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Helga

30 januari 2012 11:34

Hahaha... tack :)

 
Sofia

Sofia

9 februari 2012 13:42

Haha diggar verkligen bilden :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards