Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

En skönhet och att ha sin mamma med sig är lyxigt!

Av Helga - 20 mars 2012 10:00


Inte var jag då vacker när jag klev ut från skönhetssalongen igår. Blek, osminkad och med en röd mule såsom Rudolf efter allt masserande och klämmande. Jag var glad att det fanns en offentlig toalett i en närbelägen galleria så jag kunde smita in och sminka över lite. Jag kunde ju ha skrämt slag på någon annars eller så hade alla bilarna stannat när de såg stoppljuset (näsan) ...

Jag kände mig iallafall fin inombords och det var ljuvligt att bli ompysslad ;)


Nyligen var jag med dottern på en match och efteråt stod hon och pratade med en äldre kompis som flyttat till Uppsala för att studera. Jag hörde hur den äldre tjejen frågade min dotter hur hon skulle ta sig till gymmet efteråt. Dottern sneglade bort mot mig och kompisen sa;

- Javisst ja, du har ju din mamma här - lyxigt!

Säkert har tösen saknat sin familj många gånger i sin nya hemstad...

En student från Uppsalalala, Uppsalalala, Uppsalalala...

 
 
skrivmoster

skrivmoster

20 mars 2012 10:44

Skönt är det att bli ompysslad, men jag hade känslan kvar att man såg lite "mosig" ut efter allt klämmande. Så jag hade även en sminkstund på samma presentkort. Annars hade jag nog fått be om att gå ut bakvägen!

Mamma är lyx - särskilt när hon finns där när man behöver henne! :))
Vad gör man inte för sina barn!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

20 mars 2012 11:01

Mammor är allt bra att ha! =)

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

20 mars 2012 13:31

Vad roligt skrivet ;) Ja du man kan ju inte sminka sig innan man går på nåt sånt. Förstår att det var skönt att bli så ompysslad. Jag brukar gå och få ögonbrynen plockade och det känns också skönt. Nu blev jag sugen på ett fotbad ;)

Vad gulligt sagt av tjejen som var i en främmande stad. Det är verkligen lyx så länge man kan ha sin mamma med sig ut.

Ha en fortsatt fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

20 mars 2012 16:16

Tid med sin mamma e det bäst som finns :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

20 mars 2012 22:34

Men sjuttonamig aå len i hyn du var ;)
Jag har tagit ansiktsbehandling några gånger och det är helt underbart! Synd det kostar så mycket för det är något jag skulle vilja göra ofta.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sassäh

Sassäh

21 mars 2012 10:25

Hallojs kära du! :) Hoppas du får en underbar onsdag. Lust att eventuellt göra ett bloglovinbyte? :):) KRAM.
*nojjz.blogg.se*

http://nojjz.blogg.se

 
ingrid

ingrid

23 mars 2012 20:34

Man säger ju att man saknar inte "kon förräns båset är tomt"...som när dom flyttat hemifrån och kan upptäcka att föräldrarna är ganska bra ändå :-).

Jag fick en minnesflash nu från Uppsala. När jag bodde där så var jag till nån hudläkare och brände bort födelsemärken i ansiktet..när allt var klart så sattes små plåster över och det var mest i hela ansiktet dom duttarna...jag hade cyklat dit och sen igenom stan för att komma hem igen...gissa om alla kollade på mig och alla plåstren i ansiktet...ungarna gapade stort när jag kom hem *S*.
Kram
Ingrid

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards