Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Vi får dela på oss...

Av Helga - 25 mars 2012 10:30


Nu har vi hämtat hem den nya toalettstolen, handfatet, kommoden och spegelskåpet. Klinkerplattorna ska hämtas på måndag och renoveringen av gästtoaletten ska också den börja på måndag. Jag kommer inte att vara hemma mycket nästa vecka så maken får ha koll på hantverkarna och deras jobb.


Igår var vi på en slutspelsmatch i basket och efteråt var vi ute och åt middag på restaurang Riverside vid Fyrisån. Vi var där med min syster och hennes familj. Maken beställde fisk-och skaldjursgryta och jag tog en grillad cheese- och baconburgare. Det var riktigt gott!


Idag har maken åkt till landet för att ta hand om de nedblåsta träden och släpa ris. Jag stannade hemma och ska plocka kvistar från äppelträdet, plantera lite fröer, städa, handla och se dottern spela match. Det går i ett...


Imorgon är det dags för en flygturné igen och jag blir borta en hel del i veckan. Det är också dags att vara mentor igen för en färsking till flygvärdinna. Det ska bli kul! De nya "timmisarna" som kommer ut nu har alla flugit förut på andra flygbolag så det kommer att gå snabbt för dem att komma igång...

 
 
Åsa

Åsa

25 mars 2012 12:32

Det är mycket som ska göras och passas in. Tur ni fick lite tid på restaurang i alla fall!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

25 mars 2012 16:11

Kan nästan vara lite skönt att fly från renovering =). Ha en härlig flygvecka.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

25 mars 2012 22:44

Härligt med vårsysslor :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
skrivmoster

skrivmoster

26 mars 2012 08:02

Som sagt ... det går runt, runt! Hoppas att du får en fin vecka och många nya inspirerande upplevelser!

Våren är full av sysslor när man har både hus och sommarstuga. Det vet vi som tillhör dem. Samtidigt är det roligt att röja upp och få ordning. :)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

26 mars 2012 11:21

Vad härligt att ni har så mycket planerat och att er toalett blir klar så småningom. Vilken fin Restaurang och maten ser supergod ut. Vad härligt att få dig till mentor och vad kul att få lära upp nya värdinnor och värdar.

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

26 mars 2012 12:48

Hej Helga, Men så kul att få hem porslinet. Tänk så roligt när det är klart..
Ja kvistar och träd behöver lite översyn alltid jobb att göra när man har hus. Kul med nya arbetskompisar ser jag du fått,och det snurrar på hos dig ingen rast eller ro, Nåväl snart är det semester väl!Ha det bra på vingarna!

 
Isacs mamma

Isacs mamma

26 mars 2012 12:51

Vill önska dig en fortsatt fin dag!

http://isacsmamma.blogg.se

 
Sussi

Sussi

26 mars 2012 19:35

Kul med en stundande renoveringen. Fast allra roligast är det när det är klart ;)
Ohh en restaurang jag inte provat..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards