Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Helga vimsar vidare...

Av Helga - 15 maj 2012 12:15


Just nu är det nåt som inte klaffar i Helgas rutiner...


Jag glömde min snuttefilt, nallebjörn, napp (dvs mobilen) hemma i morgonrocken när jag for iväg till Arlanda imorse. Det gjorde ju ändå inte så mycket eftersom jag kom hem igen vid lunchtid. Men tänk att man kan känna sig så bar när man saknar en pryl...


På tåget hem gav det mig tid att titta på en utställning/ installation av konstnären My Lindh. Det är olika undertexter utmed spåren som ser ut som textningen på TV:n.


T ex står det;


- Var är vi nu?

- Hur kom vi hit?


Det ger en eftertanke till resenären och det är läckert att sitta och leta efter nästa text som kan dyka upp i skogsbrynet eller på en åker när man minst anar det.


Dagens flygning var som ofta fullsatt och det var fortfarande mest affärsresenärer ombord. Om någon dag svänger det över till privatresenärer inför långhelgen. Ska du ut och resa nåt i helgen?


Jag ska jobba mest men två dagar ledigt får jag och då blir det till att gå på en 50-årsfest och så hoppas jag hinna ut på landet en sväng också...



Pärlhyacinter...



Nu är det vår!


   

Vi bor nära en hage där det går får och betar. Det känns som vi bor på rena bonnlandet men vi har bara 7 km till city och ca 4 km till alla stora varuhus utanför stan.

Flyg · Kultur · Natur
 
 
wiper

wiper

15 maj 2012 14:03

Det känns verkligen inget vidare när man glömt saker hemma. Tur att du skulle hem på lunch. Intressant läsning detta med utställningen. Sånt ger verkligen eftertanke och behövs. Vi skall ut och resa i helgen men med bil till Enköping och träffa min son. Vad kul att du skall på en 50-årsfest det är ju livets höjdpunkt. Tiden går så fort efter 50 så man fattar inte vart den tagit vägen.

Härliga bilder

Ha det så bra och sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

15 maj 2012 21:35

Jobbigt när man glömmer mobilen! Pärlhyacinter har jag på uteplatsen som tur är har jag inga får där =) hade blivit lite för nära inpå.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

16 maj 2012 08:01

Det känns verkligen som om nåt saknas när man glömt mobilen. Säkert nyttigt...

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

-Nena-

16 maj 2012 14:52

Ju utan mobilen känns det naket ;)
Vad gjorde man innan man hde den???

Härliga bilder!
Ha en skön fortsättning på veckan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards