Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Vad gör man med barn som inte vill äta?

Av Helga - 17 maj 2012 19:18


Nu så är det ledigt två dagar framöver...


Idag blev det en hel del tid i luften - arbetsdagen blev närmare 10,5 timme lång. Först flög vi ner från norra Sverige till Arlanda och på den flygningen serverade vi frukost till passagerarna. Som vanligt serverades maten i en liten låda. En mamma sa att hon borde börja servera maten i lådor hemma eftersom sonen hennes aldrig brukade äta så mycket som han hade gjort ombord hos oss  


Sen blev det en flygning ner i Europa. Många var det som skulle njuta av våren med en weekendresa. Fulla hus i båda riktningarna och det var en trevlig och vänlig stämning ombord.


Imorgon bitti tar jag bussen ut till Norrtälje. Där blir jag hämtad av maken som redan åkt ut till stugan.


 


Båda ungdomarna är i Göteborg på en rolig turnering - Göteborgs basketfestival. Sonen och hans jämnåriga kompisar har åkt bil ner på egen hand och det har tydligen gått bra eftersom vi inte hört något annat. Dottern åker tillsammans med sitt lag och med  vuxna ledare. Detta ska vara en fantastiskt härlig turnering där man bl a kan besöka Liseberg och träffa mycket folk från hela Sverige och från andra länder.

 
 
Sussi

Sussi

17 maj 2012 22:12

Ja man kan ju alltid drömma! En weekendresa skulle inte jag tacka nej till men jag får vara kvar i Kalla Sverige jag..

Ha det så himla mysigt i stugan..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ingrid

ingrid

17 maj 2012 23:30

Nog skulle det vara mysigt att flyga iväg en helg och se lite annat och få uppleva våren/sommaren i varmare land :-).

Hoppas du får en skön helg i stugan.

Groupon är jag med i. Men inget jag shoppat genom.

kram
Ingrid

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

18 maj 2012 16:43

Idag har vi sol och värme här i Malmö också, välbehövligt och skönt!
Hoppas ni får det skönt i stugan.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

19 maj 2012 21:28

Ha en trevlig kväll :)

http://soffeny.blogg.se

 
trollmor

trollmor

20 maj 2012 20:58

Nog har jag längtat mer än en gång efter lite utlandssemester i vår. Nästa vår ska jag ! Ska försöka komma iväg till hösten med.
Är så trött på våran vår.

http://trollmor.webblogg.se

Helga

21 maj 2012 10:58

Jag kan inte kommentera hos dig. Jag fyller i hela sidan men sen syns inte skicka-knappen.

 
Åsa

Åsa

21 maj 2012 10:26

Ja, jag hade inte tackat nej till en weekendresa!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards