Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Lite om Lefkas och humor ombord...

Av Helga - 17 juli 2012 10:45


Nej, det blev inget tekniskt fel på flygplanet i Grekland. Allt gick istället som smort och vi landade före tid både på Lefkas och sedan på Arlanda på kvällen. Flygbolaget som jag jobbar för är faktiskt världens punkligaste och det märks ofta! Det var en fantastiskt lugn charterflygning med trevliga passagerare. Förra året var min son på Lefkas och hade en kanonsemester. Här kan du läsa lite mer om Lefkas.


Vi har ett skåp i bakre galley (kök) där det ligger baby-flytvästar och extra säkerhetsbälten som också används till bebisar. Ofta när vi flyger charter så är alla skåp fulla med grejer. Det är glas, kaffemuggar, bröd, brödkorgar, juice mmm. Jag ville lägga ifrån mig min vattenflaska och öppnade skåpet med babyvästarna. Där måste alla saker läggas in perfekt för att det ska gå att stänga luckan. Min kollega sa;


- Jaha, ska du lägga flaskan i pedantskåpet.

 

Vi fick oss ett gott skratt och ett nytt namn för det krångliga/ trånga skåpet   


 


Imorgon när jag vaknar ska jag ta bussen ut till Norrtälje och så blir det några lediga dagar till på landet. Det ska bli såå skönt! Just nu är maken och sonen därute och idag skulle de ut och fiska tillsammans med en av våra bästa vänner.


Vi har provisoriskt lagat taket på vår stuga (det läcker in) men igår när det kom en åskskur hade det läckt in igen. Tur att vi bokat in en takläggare som ska komma och lägga om taket i augusti. Det är inte så kul med pölar på köksgolvet!

 

 
 
wiper

wiper

18 juli 2012 10:37

Härligt att allt gick så bra och du verkar ha en bra arbetsgivare också. Ni verkar ha så roligt också ;)

Ha en härlig arbetsdag uppe i det blå

Varmaste kramar till dig

http://wiper.bloggpaltsen.se

 
UnderCover

UnderCover

18 juli 2012 11:26

Vatten man inte får bestämma över är inget bra vatten
Inte vatten som inte har vett att bara hålla sej där det kan vara vått heller

Må solen lysa på stugan
iaf tills läckan är lagad

http://tankarochbilder.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards