Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Vad är meningen i livet?...

Av Helga - 4 augusti 2012 21:00


Igår var det halvdant väder på förmiddagen. Då åkte vi till Norrtälje och shoppade på nya GANT-butiken som har REA just nu. Maken köpte en skjorta och en tröja i ull och jag köpte en ullkofta. Alla plagg var nedsatta med 30-50%. Sen blev det lunch på caféet Tre praliner på Tillfällegatan 8. Vi tog varsin dubbeltoast med kantarellstuvning och det var rikligt och gott! Man kan sitta både inne och ute och vi klättrade högst upp till deras altan vid taknockarna - läckert!


På kvällen sken det upp så vi tog med oss maten ut. På en klippa satt vi och njöt av bad, kvällssol, grillad fläskkarré, potatis i folie, blå castello, sallad och ett varsitt glas rött. Jag tror att en av meningarna i mitt liv är att sitta på en klippa och titta ut över vattnet!


       


Ikväll tog jag bussen hem till Uppsala igen. Sonen kom hem från Rhodos nyligen och dottern håller sig helst här hemma. Nu blir det OS-TV resten av kvällen...

 
 
tant Hannele

tant Hannele

4 augusti 2012 22:06

Monty Python visste väl Meningen med livet... jag är bara lite avundsjuk på maken som råkade vara i Hyde Park och såg när Lisa Nordén fick silver i triathlontävling..

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

4 augusti 2012 22:07

Jag vet mina meningar... Kul för din man :)

 
lizol

lizol

5 augusti 2012 10:35

Var till Norrtälje för nån vecka sedan. För första gången. Mycket trevlig stad. Köpte en räkmacka på ett fik. Den mackan var den godaste räkmackan jag nånsin ätit.
Kram Imse

http://ordskimmer.wordpress.com

Helga

5 augusti 2012 15:26

Kul att du varit i vår sommarstad! Undrar vilket fik du var på?

Jag har försökt kommentera hos dig men det går inte tyvärr om man inte loggar in och jag har inget konto...

 
wiper

wiper

5 augusti 2012 11:54

Så härligt ni haft det. Tre praliner skulle man inte ha nåt emot att besöka. Gillar dina foton som känns som dom är meningen med livet. Bilden med stolen på kullen är verkligen lyrisk

Ha en fin söndag
kramar

http://wiper.bloggpaltsen.se

 
Mortuta

Mortuta

5 augusti 2012 13:28

håller med dig om att meningen med livet är att - känna stillhet och lugn, - tillåta sig njuta av "ingentinget"....och så en pralin eller två förstås...
Ha en bra söndag

Mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

5 augusti 2012 21:35

Ja, vad är meningen med livet...
Tror det ändras hela tiden beroende på vilken fas i livet man befinner sej i. Det som följer med genom alla faser är att leva här och nu. Att lixom hitta det stora i det lilla. Allt "märkvärdigt" behöver inte vara dyrt och ligga i långt-bort-i-stan...
Ungefär så, kort sammanfattat. Ja, om du frågar mej vad meningen med livet är alltså :o)

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
britten

britten

6 augusti 2012 08:51

inte så länge sen som jag också åt min första Galette..gott

Ja att njuta av stunden och finna det stora i det lilla ..det tror jag på...

http://pyrobritt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards