Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Nu ligger båten på land igen...

Av Helga - 23 september 2012 19:29


Idag har vi, hela familjen, varit på landet och tagit upp båten. Det känns alltid så bra när det är gjort!  Nästa helg ska jag och maken ut dit igen men då ska vi stänga till för vintern. Vi åker säkert ut över dagen senare men det är skönt att ha tagit hem mat och annat som finns därute nu.


 


Imorgon är det dags att dra på uniformen igen efter min sjukperiod. Det blir en sväng till en huvudstad vid Medelhavet och sen blir det hotellövernattning i en Svensk stad. Det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet nu!


 


 

Flyg · Natur
 
 
susjos

susjos

23 september 2012 22:34

Så du har varit sjuk, jag hade hoppats att träffa dig på vår flight till Santorini eller hem igår från Santorini...flög med Airtours som ju använder SAS till sina flighter. Min man ringde jobbet igår och kollade om flighten gick i tid, och då sa de att va bra att du finns på plats ifall vi skulle behöva en tekniker på plats i Santorini :), men det behövdes inte!
Lite trist att komma hem till kylan och regnet...skönt att få upp båten förstår jag!

http://susjos.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

24 september 2012 09:33

Fy vad tråkigt. Nu är det verkligen höst...
Inte länge sen det var vår ju.

http://wessand.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 september 2012 10:54

Hej Helga.
Så det är dags nu att stänga för vintern så att säga, Ja det är lite pyssel med ett sommarställe men ett kärt sådant mestadels. Men det känns tomt när man stänger och vrider om nyckeln sista gången före vintern...känns höst i ens hjärta då med liksom. Men det kommer ju en vår har gjort hittills alla fall så.
Har du friskat på dig nu så du orkar med jobbet ett tag. Skönt.Så vet man att de passagerarna alla fall blir omhändertagna av en trevlig människa . Man har ju läst en del om konkurrenten liksom...herre du milde jag vet vilka jag INTE skall flyga med i alla fall skrattar.Ha det gott nu då!

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

24 september 2012 11:44

Ja nu nalkas hösten än om det är soligt och fint här i dag. Härligt att ni fått så mycket gjort på landet. Brukar ni åka dit nåt på vintern också? Tänker på skidåkning och annat.

Härligt att du är av med förkylningen nu.

Ha det toppen
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

24 september 2012 20:42

På vintern åker vi ut ibland för att titta tlll allt men någon skidåkning blir det inte...

 
Kimmie

Kimmie

24 september 2012 18:18

Idag kändes det som riktig höst här, det var mörkt, blåsigt och ruggigt när jag steg upp. Usch! Men det ska ju komma =)

http://kimmietid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards