Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Nu rullar dimman in...

Av Helga - 23 oktober 2012 17:15


Det har varit en ny dag i "tuben". Helt klart är att det är årstiden då dimma kan ställa till det för oss. Igår var det rejält dimmigt både i London och Amsterdam och imorse slog dimman till på Gardemoen i Oslo.


Nu har vi iallafall kommit fram till vårt hotell och här är så vackert (och ingen dimma)...


 


Mitt hotellrum vetter mot en mindre hamn och utsikten är ljuvlig.


Idag hade jag ett roligt äldre par med ombord. När jag kom med vår cafévagn sa mannen att han skulle passa på och fika med muffins eftersom frun skulle bjuda.När jag senare gick med påtår sa han:


nu vill min fru ha påtår och nu är det min tur att bjuda (observera att påtåren hos oss är gratis)...


Frun tackade för påfyllningen och jag sa;


- tacka honom, det är ju han som bjuder och nickade mot mannen   


Sen när det var dags att gå av planet fastnade mannen med sin väskas axelrem i armstödet och fick backa för att komma loss. Vi skrattade och kom fram till att de hade så trevligt ombord så de försökte hitta alla anledningar att bli kvar. Vilket underbart par som bjuder på sig själva på ett så härligt sätt!


Jag hade också ett basketlag med ombord idag. Jag är ju hyfsat lång men bredvid de här grabbarna kände jag mig som en pygmé...


   

Flyg · Natur · Sport
 
 
Ingen bild

Anneli

23 oktober 2012 20:03

Åh, vilken mysig utsikt, den skulle man gärna vakna till! Var är du någonstans nu?

 
Helga

Helga

23 oktober 2012 21:10

Det är väldigt fint och jag är i Karlskrona...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

24 oktober 2012 08:36

Det ser jättefint ut på bilden. Ingen höjdare med sån dimma. Vad mycket roligt du får vara med om ;). Det är guld värt när man får skratta på jobbet. Ja du basketspelare är otroligt långa


Ha nu en fin arbetsdag i tuben och sköt om dig

Varm kram från markplanet ;)

http://wiper.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

24 oktober 2012 09:24

Ditt liv är verkligen omväxlande! Du hinner kors och tvärs under dina arbetspass. Väldigt tidiga mornar ibland ... Det är nog inte bara "glitter och glamour" som en del tror om yrket. Slitsamt skulle jag kalla det men oerhört stimulerande verkar det. Vilket gulligt par! Skulle nästan kunna vara jag och gubben på resa! :)))

Ha det så bra och sov gott mellan varven!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards