Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Frankenstorm påverkar flygtrafiken...

Av Helga - 29 oktober 2012 08:38


Stormen närmar sig USA´s västkust och många flygbolag ställer in sin trafik. SAS har beslutat att ställa in sina flygningar från Norden till flygplatserna i Washington och New York idag. Hur det blir med trafiken på tisdag är inte klart. Håll koll via ditt flygbolags hemsida.


Jag ska ut och flyga idag men kommer att hålla mig kvar i Skandinavien. Efter att ha sett morgonens väderprognos inser jag att det kommer att bli en hel del regn och blötsnö på den ort dit jag ska. Jag får väl packa ner galonbyxorna...   


Igår var jag till IKEA och hjälp mig vad mycket julprylar som redan plockats fram. Det är lite lustigt att Halloween verkar ha försvunnit i stort sett i handlarnas ögon. Antagligen blev det aldrig någon försäljningssuccé med Halloween under de år man försökte etablera den traditionen så nu kör man igång julen ännu lite tidigare!?


 


Klicka här för tips för dig som vill Halloweenpynta...



 
 
wiper

wiper

29 oktober 2012 09:00

Vad obehagligt med stormen, det känns verkligen olustigt. Bra att flyg ställs in så det inte händer onödiga olyckor. Skönt att du håller dig till närmare trakter så man slipper vara orolig för dig. Jag visste knappt att det var Halloween i år för ingen kom ens och ringde på dörren. Det kanske inte är så poppis längre som du säger. Fin bild

Ha nu en fin början på den nya veckan och sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

29 oktober 2012 10:31

Hej Helga- Ja jag hörde det att de ställt in och hu tur vi inte är i Usa nu det tycks bli riktigt illa där. Ja du galonbyxorna är nog en god idé och varmt om fötterna med Hannele sa de hade strömlöst där nere så man vet inte hur det tänker bli här ikring heller.Ja halloween blev ingen höjdare här nere heller. Julsakerna är inte framme ännu men det är på gång sa handlaren i byn. Skönt vara igång igen för nu är det fixat hårddisken bytt samt alla program ilagda en del gick att rädda men en del hade jag backups på har tagit backups på allt just nu säkrast. Ha det så bra det går

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
trollmor

trollmor

29 oktober 2012 19:14

Tänk för ca 10-12 år sedan var det nästan bara Halloween på Formexmässan och julen fick backa.Nu är det nästan obefintligt efter de prylarna.Men nog är julgrejerna lite för tidigt framme även om jag tycker det är en viss mysfaktor i det hela.Stormen i Usa,jag är glad att dottern inte var där nu.Ska flyga hem vovven på torsdagkväll till Göteborg en liten onödig resa eftersom hon kommer hem två veckor senare för vi ska på barnbarnets dop.Men det visste jag ju inte när jag bokade.

http://trollmor.webblogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

30 oktober 2012 08:50

Hos oss är det läge för galonbyxor! Det har snöat i natt och regnar nu. Hoppas du slipper ge dig ut "där du är" ...

Bra att man inte flyger till New York och Washington. Det är ruskigt med detta oväder och människor dör läste jag. Vädrets makter har vi inte en chans mot. De är så enorma!

Ha en bra dag!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

30 oktober 2012 10:17

jo, bilderna från New York ser illa ut...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
tant Hannele

tant Hannele

30 oktober 2012 10:19

SAS handelsstoppat på börsen, konstiga saker hela tiden

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

30 oktober 2012 14:23

Jag fick ett SMS om det på min promenad på Karl Johan i Oslo. Verkar ändå som detta ska bli bra! Lite väl mkt ändringar på G bara...

 
Åsa

Åsa

30 oktober 2012 16:11

Har sett bilder på nätet. Otäckt! Vilken kraft naturen är ändå!

Jag är totalt torsk på julgrejer. Älskar ljus, stjärnor och allt annat (inte så himla noga med tomtebiten, dock). Mer jul! Mer ljus!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

30 oktober 2012 18:04

Det är skrämmande med dessa styrkeprov från naturen vi är lyckligt lottade här i Sverige.

http://kimmietid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards