Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Det är mycket som händer just nu...

Av Helga - 30 oktober 2012 14:30


Idag är jag i ett grannland och har vandrat omkring på Karl Johans gate, vid Aker brygge och har gått runt i Regjeringskvartalet. Ja, jag befinner mig  Oslo.


Igår snöade här vansinnigt mycket, villket ställde till det för flygtrafiken till/ från Gardemoen. Idag skiner solen från en klarblå himmel och här är såå vackert. Nere vid Aker brygge satte vi oss ute och åt lunch i solen. Restaurangen hade värmare på och det låg fårskinn i stolarna. Det var en helt underbar stund!


När vi promenerade omkring, jag och en kollega, fick vi SMS om börsstopp för flygbolagets aktier och visst fick vi fjärilar i magen. Vad ska detta betyda? Vartefter har jag förstått att det är så många rykten i svang om kommande åtgärder så handeln med aktierna måste stoppas. Mer än så vill jag inte kommentera det som händer inom flygbolaget just nu eftersom det bara blir just spekulationer...


 

Igår hade vi många passagerare som var oroliga ombord pga av förseningar som snövädret ställde till. Vi försökte hjälpa till så mycket vi kunde under den korta flygtiden till/ från Oslo (40 min). En dam var så stressad så hon redan innan start bad om att få syrgas. Vi sa att om du känner att du behöver syrgas så är det bäst att du inte följer med och då lugnade hon ner sig. Vi ger ju inte syrgas i förebyggande syfte utan bara i akuta fall.


Annars tänker jag mycket på mina kollegor som just nu befinner sig i New York. De har fått lämna sina hotellrum och befinner sig i ett konferensrum längre upp i byggnaden och de får inte gå ut. Jag kan tänka mig att de längtar hem till de sina just nu!


Snart ska vi ge oss av till Gardemoen igen och så blir det ännu en dag i den älskade "tuben"


 



 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

30 oktober 2012 20:49

jag skulle inte vilja vara i New York just nu.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
skrivmoster

skrivmoster

4 november 2012 22:14

Jag känner igen promenaden, som jag också har gjort på nämnda plats! En solig sommardag med mycket folk ... Riktigt trevligt minne!

Skönt att vara i Norden ...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards