Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Las Arenas i Las Palmas...

Av Helga - 12 april 2013 09:16


Idag har jag varit lite på stand-by för att jobba som förskollärare i vikariepoolen, men ännu har de inte ringt så det blir nog inget idag!?


När vi var i Las Palmas så blåste det en hel del en dag. Vi var ute och promenerade och när vi kom in på hotellet igen sa jag;


- Nu känner jag mig riktigt blåst - mer blåst än vanligt   


En av dagarna gick vi till ett jättestort shoppingcenter som heter Las Arenas. Där fanns alla butiker du kan tänka dig som t ex Zara, Mango, HM... Bland annat fanns där Primark som jag även besökt i London. Primark har mycket billig shopping. Jag köpte ett bälte för 5 euro, ett par vårskor för 13 euro och ett stort doftljus i en fin blommig plåtask med 3 vekar för 4 euro. Dottern köpte en långklänning till en av studentfesterna för 19 euro och en jeansjacka för 17 euro. Vi gick glada därifrån...


Samtidigt som jag skriver det här får jag lite samvetskval eftersom man kan undra hur de kan sälja så billiga varor. Hur tillverkas produkterna som säljs till dessa priser?


 


 
 
Ingen bild

Anneli

12 april 2013 10:57

Du är för rolig med dina sköna kommentarer, Helga!
Ha en bra helg!

 
UnderCover

UnderCover

12 april 2013 19:55

Ja, man kan ju undra hur dom kan göra det. Eller åxå struntar man i att undra och handlar av hjärtans lust och njuter av att det
Man behöver inte alltid veta allting lixom :o)

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
Mia

Mia

13 april 2013 08:54

Wow, här har det shoppats... Hoppas ni är nöjda med era "kap"

http://miatankar.wordpress.com

 
wiper

wiper

13 april 2013 11:43

Ja du man börjar tänka efter numera ang detta med billiga varor efter alla avslöjanden på sista tiden. Kul att du ändå fick tag på så mycket och så billigt. Vad fint Las Arenas ser ut. Vad spännande arbete du har. Kul att ibland få gå ut och besöka dom olika destinationerna.

Ha en skön lördag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

15 april 2013 09:44

Det är som billiga flygresor antar jag. De anställda på lågpris-flygbolag som Ryanair har inga bra villkor och slutar ofta inom ett år pga av detta.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

15 april 2013 13:19

Visst får man dubbla känslor när man handlar så billigt. Men ändå är det roligt.
Ah, svårt dilemma.
Hade gärna åkt dit och kollat läget.

Och inte är du så blåst inte. ;)

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards