Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2013

Av Helga - 7 oktober 2013 09:54



Förra veckan bjöd jag ju mina jobbarkompisar på vaniljbullar och redan dagen efter ville en av kollegorna bjuda tillbaka  (det lönar sig att vara snäll). Han hade med sig skumraketer som vi glatt mumsade i oss...




Gissa om vi blev snopna när den här mannen dök upp på en flygning strax efteråt...



 


Undrar om det har nåt samband?


- Ja att vi äter skumraketer och att en astronaut dyker upp sen - bara så där...

 
  #flyg #humor #rymden #skumraketer

Flyg · Humor
Av Helga - 6 oktober 2013 17:18


Vi åkte ut till landet sent igår eftermiddag. Vi satte på värmen direkt när vi kom dit och så gick vi ut på en långpromenad medans huset värmdes upp. Till kvällen blev det god mat. Jag hade lagat en boeuf bourguignon med timjanpotatis hemma som vi värmde på och till det tog vi lite rödvin. Så himlans gott, om jag får säga det själv (receptet kommer jag att lägga ut på min matblogg, Hillas matprat, inom kort)


Idag har vi städat ur stugan, kopplat ur varmvattenberedaren och tömt kyl och skafferi så nu blir det bara dagturer ut dit resten av hösten. I vår blir kommunalt vatten och avlopp inkopplat hos oss i stugan så vi kanske inte behöver beredaren något mer...


Grannen hade blivit av med sin båtkärra - nån fräck dj...l hade helt sonika snott den! Trist med såna skurkar...


          


Dottern reser vidare i Sydafrika och har nu nått Kapstaden och om en vecka är hon tillbaka i Berlin.


#höst #sommarstuga #mat #gryta

Av Helga - 5 oktober 2013 16:52

Äntligen en ledig lördag/ söndag...

Vad gör man då?

Av Helga - 4 oktober 2013 10:45

Jag flyger med samma kabinbesättning i tre dagar nu och de första två dagarna var rejält mastiga så igår bestämde jag mig för att vi skulle mysa lite extra...


På väg till tåget gick jag in på pressbyrån och köpte 6 vaniljbullar. Sex stycken eftersom det var ett paketpris men egentligen var det en bulle för mycket. Jag tänkte att den sista bullen får jag ge till någon annan jag möter under dagen.


Så på den första europaflighten dyker en av min mans bästa vänner upp på väg ut på ett jobbuppdrag. Gissa vem som fick den sista bullen?


#kanelbullensdag #kanelbulle #flyg

Av Helga - 3 oktober 2013 09:36


Är det höst så måste man fylla på förråden - det vet ju varenda ekorre...


Här är mitt bidrag till stearinets överlevnad.


Här ska mysas i höst...


Igår flög jag hela eftermiddagen och kvällen i ett och samma flygplan. OK, man får ingen luft på tio timmar... men det är väldigt skönt att slippa byta flygplan mitt i arbetsdagen och släpa iväg med alla sina väskor till ett nytt ställe. Idag kör jag exakt samma upplägg igen. Samma destinationer i ett och samma flygplan.


Gnolar på låten "Om, Om igen" av Lena Ph.

 

#ljus #höst #lenaph #flyg #resor

Av Helga - 2 oktober 2013 10:16


Det anställs ju väldigt många nya flygvärdar och flygvärdinnor på flygbolaget just nu och i första hand blir de timanställda. Fortfarande är det många av oss äldre kvar och vi gör vårt bästa för att hjälpa de nya in i yrket.


En rolig kommentar från en av de nyare var;


- Sen jag började på flygbolaget känns det som om jag fått 800 nya mammor...   


 

Flyg · Humor
Av Helga - 1 oktober 2013 08:24


Sista lediga dagen nu och idag blir det städning här hemma och tuttografi...


Igår fick jag jobba på en förskola inne i stan. Jag arbetar ju som förskollärare ibland - ungefär en gång per månad. Det var en jättetrevlig förskola och faktiskt den där mina egna barn gick när de var små. Ju fler gånger jag varit ute och "provat på" desto lättare är det att komma in i barngruppen/ personalgruppen. Detta ställe hade gamla och slitna lokaler men vad gör det när det är en mysig stämning bland människorna där...


Sent igår kväll hörde vi av dottern som trots dåligt internet lyckades få fram ett meddelande via facebook. Hon var just nu i Krugerparken och idag skulle de resa vidare mot Durban.


     

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards