Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Inte så peppad...

Av Helga - 24 februari 2014 09:07


Jag har blivit bättre och bättre från förkylningen men ändå inte varit så peppad på att blogga. Känner man så ska man kanske ta en paus för allas bästa. Maken har varit ledig under sportlovet så han har fått "roligt" sällskap av en snorande fru här hemma.

En granne skojade och sa att jag fått OS-sjukan   


I fredags hade jag bokat biljetter på Uppsala Konsert och Kongress (UKK) till Thomas Petterssons enmansföreställning - "skakad inte störd". Jag var fortfarande rejält snorig men laddade med halstabletter och nässpray för att inte störa andra. Man kan ju inte missa en sån rolig sak.


 


På lördagen var min syster från Karlstad i stan och vi ordnade med knytlunch hemma hos oss.


Ja, jag vet! Jag borde ta det lugnt men jag har svårt för det!   


Jag fixade två pajer och mjukt bröd, en syrra hade med sig ostar, hårt bröd och rökt fläskfilé, en annan syrra hade med sig pastasallad och våra föräldrar tog med en toscakaka till efterrätt.


   



Sen igår morse dök hon upp, the long-time-no-see-daughter. Helt underbart att få träffa dottern igen och nu blir det lite vila för henne efter en intensiv termin på ett tyskt universitet.


#thomaspettersson #standup #kultur #förkyld #mat #familj

 
 
wiper

wiper

24 februari 2014 09:51

Inte roligt alls med sån förkylning. Skönt att du inte behövde ställa in nåt så kul. Vad snyggt du hade dukat och vad gott ni åt. Förstår att ni njöt och hade roligt. Kul även att du fick träffa din dotter

Sköt om dig nu och vila

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

25 februari 2014 14:32

Håller med.. Nog var det väl OS sjukan ;)
Skämt o Sido.. Tur du börjar bli lite bättre. Förkylningar kan sitta i alladeles onödigt länge..
Förstår att du saknat din dotter. Kul ni fick träffas.

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

25 februari 2014 23:16

Min sporttokige kollega var sjuk förra veckan. Jag höll på att mobba honom för att han var "sjuk" under OS men han var riktigt dålig så jag fick skämmas lite. =)
Fast han är van.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards