Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Vad var det som kokade?...

Av Helga - 4 mars 2014 18:38



När jag var ute och flög en dag här nyligen så tappade jag en knapp i min uniformskavaj. Jag hade glömt mitt lilla sykit hemma så när jag kom fram till hotellet, där vi skulle bo för natten, frågade jag om jag kunde få låna nål och tråd i receptionen. Svaret jag fick var att det gick bra att köpa ett litet set med nål och tråd för 20 kronor.


Jag tackade vänligt nej tack till erbjudandet men kokade inuti   (obs! jag kokar väldigt sällan).


Jag tycker att om en gäst bor på ett hotell och betalar för rummet så ska det ingå en viss service. Tydligen börjar hotellvärlden ta efter flygbranschen där en hel del flygbolag tar betalt för alla möjliga tjänster.


Just nu befinner jag mig på ett hotell igen och jag är i norra Sverige. Jag har turen att få flyga med en kompis hemifrån. Vi har varit ute och ätit middag tillsammans redan så vi kan somna tidigt inför morgondagens tidiga avgång.


Imorse hade jag sovmorgon och hann umgås lite med dottern. Hon var först på en undersökning på sjukhuset tidigt och sen på hemvägen köpte hon semlor till oss - det är ju fettisdagen idag. Strax efter att hon kommit hem fick hon ett telefonsamtal och förfrågan om ett uppdrag på ett fritids på eftermiddagen. Det blir tre dagars jobb den här veckan och tre dagar på samma skola nästa vecka. Snacka om att ha jobbflyt...


 


Har du fått någon semla idag?


#hotell #ilska #jobb #familj #semla #fettisdag

 
 
Ingen bild

Anneli

4 mars 2014 21:34

Riktigt dåligt av hotellet, i synnerhet med tanke på att du bor där som representant för ett stort företag! Nej, det blev ingen semla i dag, har jobbat 13 timmarspass, men jag tar igen det i helgen. Ska prova att baka saffrans-semlor då!

Helga

5 mars 2014 11:34

Dwt låter gott!

 
Mia

Mia

5 mars 2014 06:18

Sådana hotell borde bojkottas! Litet service vill vi ha tillgång till när vi bor på hotell.

Semla... nej inte igår, men i måndags åt jag en semla! Den var god! ;-)

http://miatankar.wordpress.com

 
tant Hannele

tant Hannele

5 mars 2014 09:11

väldans så snålt det har blivit... (Bojkotta är väl lite starkt, för det finns ju alltid roffare... så fort saker är gratis)

http://hannelesparadis.blogspot.se

Helga

5 mars 2014 11:35

Man kan ju välja annat hotell om man reser privat men inte i tjänsten.

 
Åsa

Åsa

5 mars 2014 15:46

Det tyckte jag var kass! Jag menar, jag kan förstå att de slutat med att lägga sånt i rummet av slentrian men om man frågar, då är det klart det ska ingå.

http://wessand.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 mars 2014 16:21

Hej Helga Jamen det var dåligt av hotellet tycker jag med.
Din dotter har ju tur och flyt så bra så bra.Jobb kan vara svårt för en del har man hört sen hänger det ju en hel del på hur man "saluför" sig med . Har man trevligt sätt och trevligt utséende med så gör det sitt till.Klart jag fått en semla idag fniss... tvivlar du???

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Piafia

7 mars 2014 18:31

Hej Helga! Anti-halk-duken här! :-) ett tips för dumma knappar och emot dyra sykit: Kolla efter en tidning med häftklammer. Sno ett klammer, vik ut till ett U som passar knapp o tyg. Dessa små rackare brukar vara så vassa så de går igenom med lite "pill". Trä igenom alltihopa, korsa metallen på insidan, ett plåster där så det inte skaver. Tunna gem på liknande sätt kan funka för gylfknappar. Brukar vara gratis! Jag och sambo anti-halkar till Gran C i höst igen för att fira min eh... jämn sådan. :-) Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards