Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Vatten, vatten bara vanligt vatten...

Av Helga - 28 april 2014 19:03



Ja, men hej hopp!


Nu har jag fullt upp med livet i luften igen. Det är långa flygdagar med många resenärer på i stort sett alla flighter.


Igår flög jag en charter, idag först en inrikestur och sen en flygning utanför EU-området. Imorgon och i övermorgon blir det medelhavsdestinationer i Franrike resp. Grekland. Jag har ju inte flugit så mycket den senaste månaden pga min jobbkurs och semester, så nu är det riktigt kul att vara igång igen.


Två killar åkte med oss från en inrikesdestination imorse och ville köpa ramlösa. Jag fick dessvärre säga som det var att vi inte har någon dryck att sälja på inrikesflygningarna när vi serverar frukost.


Lite senare på dagen flög vi till Ryssland och samma killar dök upp. När jag skulle fråga vad de ville ha från cafévagnen sa jag att nu har vi ramlösa. De blev faktiskt ganska häpna över att jag kom ihåg dem och dessutom vad det var de ville köpa på den förra flygningen.


Jag blev ganska häpen jag också    


 


#flyg #flygvärdinna #café #vatten #humor

Flyg · Humor
 
 
chillitanten

chillitanten

29 april 2014 09:59

Bra ansiktsminne är kul ibland. Själv är jag ganska bra på att känna igen människor också. Häpnade en läkare för ett tag med när jag undrade om han fortfarande spelade tvärflöjt. Vi gick nämligen en kurs i det för trettio år sedan . Snacka om fågelholk på mannen. Ha det bra

http://chillitanten.blogg.se

Helga

29 april 2014 17:26

Hihi vad kul! Kan tänka mig att han undrade.

 
Mia

Mia

29 april 2014 11:55

Proffsigt!

Killarna blev kanske både förvånade och litet stolta över att du kom ihåg just dem... ;-)

http://miatankar.wordpress.com

 
Eva

Eva

30 april 2014 09:17

Hej!
Jag hade blivit väldigt imponerad måste jag säga. Eller blivit och blivit - jag blev det när jag läste det.

Bra ansiktsminne är kul att ha!


Trevlig Valborg!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
tant Hannele

tant Hannele

30 april 2014 11:33

jag har inte flugit nåt... :)

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
wiper

wiper

30 april 2014 14:23

Rolig läsning ;) Du har bra minne fast du träffar så mycket folk.

Hoppas du får en fin Valborgshelg och har ledigt

Stor kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

30 april 2014 15:54

Hahaha, förstår att de blev paffa!

http://wessand.blogg.se

 
Christine

Christine

1 maj 2014 13:47

Va kul med ramlösan, och vilket minne! Imponerande. :)

http://www.29grader.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards