Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Man får vara beredd på förändring och Törners kondis...

Av Helga - 29 augusti 2014 10:02


Wohoo...


Lediga dagar och det känns så skönt! Jag landade faktiskt lite tidigare igår än beräknat så jag hann mysa med familjen på kvällen. Tidigare blev det eftersom vår första flight blev försenad och att vi pga det missade vår nästa flygning. Inte kul för våra passagerare med strul men ibland blir det bara så. Alla resenärer tog det bra!!


Man får inte vara rädd för förändringar i vårt arbete. Man planerar noggrant hur allt ska bli och gå till men plötsligt är allt förändrat;


En skråma på flygplanskroppen upptäcks på fel ställe, plåtmekaniker får komma, boardingen försenas, skråman var för stor för att flyga iväg med, en kollega måste bytas ut pga tjänstgöringstider och vi måste byta flygplan. Det nya flygplanet har inte landat än, flygmaskinen ankommer på inrikesterminalen och måste dras över till utrikesterminalen med truck. Ja du hör att det händer mycket på arlanda. Slutligen kommer vi iväg och faktum var att våra passagerare trots allt var ganska nöjda, dels för att vi kom iväg alls och dels för att man säkert inte vill flyga iväg i ett flygplan med tekniska problem.


Piloterna var riktigt bra på att kommunicera både med oss, passagerarna och vårt trafikkontor så vi kunde hjälpa till med missade anslutningar mm. Min kabinbesättning var också riktigt mysiga att vara med när det strulade.

Inga trumpa miner där inte   


I helgen sticker jag och maken ut till stugan. Lite pyssel med stuprännor på friggeboden blir det och så ska vi lyssna till fågelkvitter, äta gott och så blir det säkerligen ett glas vin framåt kvällen.


Ett tips till dig som kommer till Östersund. Gå till Törners konditori på Storgatan och fika. Det är ett modernt café i fina retrolokaler. Här säljs även lite delikatesser...


   


   


#helga #flyg #försening #Östersund #fika #törners #kondis #tips #strul #familj

 
 
Åsa

Åsa

29 augusti 2014 11:50

Skönt att folk inte blir ilskna (så ofta iaf). Jag menar, folk borde ju fatta att säkerheten är den viktigaste.

Kul att höra! Tack!!! =)
Gillar dina inlägg också. Så klart.

http://wessand.blogg.se

 
mormor Hannele

mormor Hannele

29 augusti 2014 12:37

Mysigt kafé, vi firar helgen i samma stuga som alla helger året runt :)

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
chillitanten

chillitanten

30 augusti 2014 10:34

Jag tror ingen klok person skulle ifrågasätta säkerheten. Jag känner mig aldrig otrygg när jag flyger. Vilket mysigt cafe.
Jag kanske ska till Östersund för att hälsa på en ungdomsvän då kanske det blir till att kolla in det stället. Tack för tipset !

http://chillitanten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards