Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Konst på Iphoneskal, kuddar, väskor mm...

Av Helga - 18 september 2014 19:01



Jag är inne i en jourperiod och det är alltid spännande. Imorse började jouren kl. 04.20 men jag sov vidare så gott det gick tills telefonen ringde vid 06.35.  Jag, min kabinbesättning och styrman var alla utkallade på stand-by och kaptenen hade blivit omdisponerad. Allt för att ersätta en annan besättning som blivit sena pga dimman på arlanda.


En kille på hemresan var lite udda. När han skulle gå till toaletten lämnade han sin tomma ölburk i en annan (sovande) passagerares stolsficka. Jag gick precis efter, som tur var, och fick tillrättavisa honom att så gör man inte.

- Ge burken till oss istället.

Ibland kan jag känna mig som en polis, skolfröken, ordningsman...   


Jag kom hem lagom till middagen och tänk så glad man kan bli när det finns rester i kylskåpet. Jag mötte dottern på gatan som var på väg till bussen. Hon skulle på ett föredrag med Hans Rosling inne i stan. Vår dotter pluggar på universitetet sedan någon månad tillbaka men får hon en stund över målar hon gärna. Här på society6 kan man köpa roliga produkter med hennes målningar som grund. Det finns allt från iphoneskal, t-shirts till väskor och kuddar.



 


#måla #flyg #helga #resa #föredrag #konst #art

 
 
Mia

Mia

18 september 2014 23:02

Vilka häftiga iphoneskal! En duktig dotter du har, men det visste du förstås redan... ;-)

http://miatankar.wordpress.com

Helga

19 september 2014 09:27

Tack! Nu blir hon glad :)

 
Åsa

Åsa

19 september 2014 10:22

Gillar att ge bort grejer man kan äta eller förbruka alltså... Otydlig i förra kommentaren.

Hans Rosling gillar jag skarpt!

Ska genast gå in och kolla dotterns grejer!

http://wessand.blogg.se

 
Åsa

Åsa

19 september 2014 10:23

Wow!!!!

Läckert!

http://wessand.blogg.se

Helga

19 september 2014 17:11

Tack! Kul att du gillade!

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

19 september 2014 22:37

Tur att dimman lättade när maken skulle hem.

http://hannelesparadis.blogspot.se

Helga

21 september 2014 19:06

Ja Göteborg har haft mycket dimma den senaste tiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards