Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2015

Trötter igår kväll...

Av Helga - 23 oktober 2015 11:11


En mysig hotellfrukost blev det idag tillsammans med tre kollegor och då hade jag redan gymmat på hotellets fina gym (se gårdagens inlägg). Det är inte så många träningsanläggningar som har kristallkronor i taket. Solen skiner här på orten så det blir helt klart en promenad idag också...


Igår hade vi fem flighter varav fyra var helt fullsatta, vi träffade alltså ca  600 passagerare under dagen. Vi hälsar när de kommer in och säger hej då när de går av. Vi serverar och försöker ge en personlig touch vid alla möten. En del har man sett förut men de allra flesta känner man inte igen. Igår hade vi bl a en resenär som var väldigt ovan vid att resa.  Han frågade vilken plats han skulle ta men förstod inte trots att jag talade om vilken sittplats han hade. Jag följde med honom till hans plats istället. När han skulle gå av hittade han inte sitt handbagage men jag bad honom sitta ner och så hjälpte vi honom när de flesta gått av. Jag älskar de här mötena med våra kunder men jag kan lova att jag var trött igår kväll när vi kom till hotellet efter mer än elva timmar på jobbet...


 


Under en så lång flygdag blir man lite isolerad också. Vi har oftast inte någon tillgång till nyheter mm så imorse när jag vaknade blev jag bara så ledsen när jag blev uppdaterad med nyheten om skolmorden i Trollhättan. Vad är det för värld vi lever i?


#flyg #flygvärdinna  #helga #gym #hälsa #resa #nyheter #trollhättan #mord

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

23 oktober 2015 19:52

det var väldans många!

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Sussi

Sussi

23 oktober 2015 20:53

Oj, det var en lång dag. Förstår att du var trött. Tänk att det är så många som flyger varje dag..

Visst är det tragiskt. I USA är det vanligt men trodde nog inte att det skulle hända här. Eller rättare sagt, hoppades inte att det skulle hända här.. :(

http://nouw.com/enkelthemma

 
Åsa

Åsa

24 oktober 2015 23:26

Ni verkar vara en tränande familj!
Kul med kristallkronor!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards