Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Helga - 26 februari 2013 10:42

Jag kom hem från flygandet igår eftermiddag men pga av ett datorfel inom flygledningen i Tyskland var jag en  timme försenad. Jag tog tåget hem, rusade in i en matvarubutik och så snabbt hem. Middagen stod på bordet som vi bestämt 18.30 och maken var glad för att få sin favoriträtt (den flygande mannen) som födelsedagsmiddag. Till efterrätt hade vi kvar lite av tårtan från söndagen och så åt vi kladdkaka med vispgrädde. Mums!

Idag pustar jag ut eftersom gårdagen började i ottan och blev liiite stressig. Om bara några timmar är jag igen då min jour fortsätter - det blir spännande att se vart de här dagarna tar mig. Den tyske pojkvännen återvänder hem ikväll och vi blir återigen bara fyra kring matbordet.

Resenärerna som hade varit i Barcelona var nöjda med sitt besök i storstaden men många tyckte att det varit onödigt kallt. En morgon hade det t o m legat snö på bilarna. Jag kan förstå att man hoppas möta våren när man reser till Spanien i slutet av februari...

Vi hade passagerarna ombord den där timmen vi blev sena igår. Vi gjorde vad vi kunde för att ge resenärerna service medan vi väntade. Vi tog vatten, juice och läsk och hällde upp lite i varje glas ( så att det skulle räcka till alla). Sen bar jag ut det på brickor och alla fick välja vad de ville ha. Vi hade runt 100 gäster så det tog en stund och jag tror att det var uppskattat även om varje person bara fick något litet...

Av Helga - 25 februari 2013 05:45

Igår firade vi makens kommande födelsedag tillsammans med våra ungdomar, dotterns pojkvän och våra föräldrar. Jag hade gjort en morots- och tomatsoppa och till det serverade vi färskt bröd med en lagrad prästost.

Sen serverade vi chocolate chip cookies och tårta också förstås...

Idag flyger jag långt söderut i Europa (BCN) och jag skulle väldigt gärna gå av på orten. Nu är ju det ganska olämpligt eftersom jag lovat att laga makens favoriträtt ikväll - flygande Jakob. Fyller man år så får man beställa middag i vårt hus...

Bilderna är tagna i Barcelona när dottern och jag var där i augusti 2011...

Av Helga - 15 februari 2013 08:01

I helgen ska vi ha släktträff hemma hos mamma och pappa. Vi ska äta lite mat tillsammans och så ska vi spela Mah Jong. Det är en tradition som vi försöker få till en gång per år. En del reser från Värmland, Dalsland och Stockholm men många av oss bor kring Uppsala.

Vi började spela Mah Jong redan på 60-talet då vår familj bodde i Asien under en treårsperiod.

Sen ska du också veta att sedan igår eftermiddag ligger maken på stort PLUS!!!

Av Helga - 5 februari 2013 08:00

När jag är ledig gillar jag att greja hemma. Eftersom jag far runt så mycket när jag jobbar så är det underbart att bara hålla på och fixa i huset. Igår städade jag och så kokade jag saft av bär som blivit liggande i frysen...

Koka saft - Recept från ICAkuriren

Sen var jag till affären och handlade och då måste jag ju bara köpa en ny bukett tulpaner...

...och så köpte jag en kruka med pärlhyacinter.

Nu ska jag sitta under korkeken och dofta på blommorna och under tiden kan du se en fantastiskt söt reklamfilm för det norska flygbolaget Widerö...

Av Helga - 24 januari 2013 19:15

Hemma igen efter två intensiva flygdagar med många flighter hit och dit. Natten tillbringades på hotell och det blev bara middag med en kollega och lite TV-tittande, mer hanns inte med. När jag kom hem stod maken vid spisen (mannens rätta plats!!!) och vi har nu ätit ärtsoppa och fläskpannkaka. Det är faktiskt sån mat man saknar när man är ute och fladdrar runt på flygplatser och hotell.

Imorse när vi kom från övernattningen och skulle landa på Arlanda var det -20 grader kallt. En passagerare var rolig och sa;

- Jag känner mig snuvad på den globala uppvärmningen

Av Helga - 20 januari 2013 18:00

Pustar ut efter en mycket intensiv helg med 17 gäster i fredags och "bara" 14 idag... Tur att jag är ledig ikväll och börjar sent imorgon eftermiddag så jag får vila lite innan mitt vanliga arbete börjar...

Dotterns tyske pojkvän är just nu på väg ut till Arlanda - allt roligt har ett slut men snart blir det väl roligt igen.

Tack och hej från en trött dam - vi ses väl snart igen!

Av Helga - 19 januari 2013 13:21

Jag vill bara meddela er att;

Det var 18-årsfest här igår kväll och huset står kvar...

Av Helga - 18 januari 2013 08:30

Dottern fick sin livs överraskning inför 18-årsdagen. När hon kom hem från träningen stod hennes tyske pojkvän innanför dörren och hon hade inte haft en aning om detta innan. Nu ska hon firas hela helgen lång med tjejfest ikväll, restaurangbesök imorgon och så släktfest på söndag!

Jag funderar bara på hur min bebis kunde bli så stor och så tycker jag att det borde vara förbud på att inte ha någon omyndig unge kvar i huset!