Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Back in the house...

Av Helga - 7 maj 2007 18:58

Det har varit en ganska händelserik dag. När barnen är hemma från skolan är det full fart. Dottern, hennes kompis och jag var ju på stan en stund. Vi delade upp oss och jag letade kläder till sonen, jag kom bara hem med ett par badbyxor.


Dottern hittade inte mycket heller. En klocka fick det bli. Lite surmulen var dottern allt. Hon ville köpa en ny bikini och en ny tröja, men just idag var det omöjligt att hitta något. Typiskt.


Nu har vi ätit - det blev ugnsgratinerade köttfärsfyllda gula paprikor. Det var riktigt gott!! Detta äter vi bara när paprikorna har ett rimligt pris och de hade de nu. Jag har även skjutsat dottern med kompis till deras träning. Nu är det min tid och jag ska nog bestämt ta en kopp kaffe som Bippeliboppen!!

 
 
Ingen bild

Filifjonkan

7 maj 2007 21:26

Ja du vissa dagar är det stört omöjligt att få tag i en enda grej man vill ha! Det är märkligt. Men sen när du inte har en krona i plånboken då du hittar du massvis. Gör åtminstone jag,,men ok badbyxor är väl bra att ha.Middagen lät god det är så snyggt med den gula eller röda paprikan fylld med gott Säger godnatt till dig när jag ändå är här.

 
Ingen bild

Persilja:

7 maj 2007 21:58

Oj! DET var längesen jag lagade! Vad bra att du påminde mig! Det är så gott. Glömmer ibland vissa maträtter. Jag är nog hungrig! Ser bara oxfilé och fyllda paprikor i dina texter! Haha!
Kom precis på att jag glömt att äta sen tretiden. Kanske bäst att fylla på depåerna!

Känns det tufft när flygplan störtar som i Kenya? Eller reagerar du inte mer än oss ickeflyganställda?

 
skogsfrun

skogsfrun

8 maj 2007 08:04

ha ha ha...nyaste fräckaste baddräktsmodet EN KLOCKA!;))

Tack för mattipset, den rätten hade jag glömt bort.

http://barasaras

 
helga

helga

8 maj 2007 08:28

Persilja: Visst kan det kännas jobbigt när flygplan har störtat. Passagerarna frågar gärna om flygplanstypen etc. Nu var det en B737 denna gång - samma typ som vi har. Jag ska skriva ngn gång framöver om de värsta perioderna jag varit med om i flygbranschen. Vad gäller olyckor etc.

http://helga1.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

8 maj 2007 09:18

Jag håller med Filifjonkan...har också upplevt flera gånger att det finns hur mycket som helst man vill ha när plånboken är mager.

http://millis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards