Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Min farmor var norska - Heja Norge!...

Av Helga - 13 maj 2009 08:17


Det blev bökigt att ta sig hem med tåget igår kväll pga en nedfallen strömförande ledning på spåret. De passagerare som satt på ett av tågen fick sitta kvar ombord i över tre timmar hörde jag på radion. Tur att jag inte var med om det utan hann rusa till bussen istället och kom hem, försenad visserligen, men inte så fasligt mycket.


Jag missade ju semifinalen till Eurovision Song Contest igår, men tack vare SR kunde jag lyssna på omröstningen bl a och höra hur Malena Ernman lyckades ta sig till final. Som det varit tidigare år är det som ett lotteri - nu är det dock en jury som är med och styr... Kanske är det därför alla de nordiska länderna har stor chans att komma till finalen. Det skulle vara kul!!


Min farmor var norska och vinner inte Malena så hejar jag, så klart, på Norge som har en kanonlåt i år.


Carolina Norén på P4 avslutade sin sändning så här igår kväll;

- Crosscheck and report

Det måste hon ha hört på flygningen över till Moskva. Det är ett kommando som används inom flyget när vi ska armera våra "slider" (rutschkanor) vid dörrarna.


Bloggregistret


Twitterbloggen www.my-precious-mind.blogspot.com


Dottern har plockat gullvivor...

TV
 
 
Hannele minns

Hannele minns

13 maj 2009 10:04

(och min farmor kom från den sidan, som ryssarna tog efter kriget, hon kom aldrig över det, och hennes barn vill att gummorna flyttar därifrån, fast dom inte ens var födda då... ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

13 maj 2009 10:47

Hej Helga härliga vivorna är i sin glans just nu.Ja Malena gick till nästa steg bra det hon sjunger ju så fint. men man får vänta o se det var mycket som sjöngs rent falskt av de övriga och gräsliga låtar som jag inte skulle vilja lyssna på ens om jag fick betalt. Besvärligt när det blir förseningar med nedfallna ledningar kan ju vara farligt med

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

13 maj 2009 10:59

Norges låt är ju jättebra. Förvånar mig inte om de går och vinner :-) Kramar från mig till dig!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
britten

britten

13 maj 2009 11:05

trots att jag är svensk så hejjar jag på norge i år även om jag tycker Malena gjorde ett strålande jobb i går..bättre än i den svensk finalen..kram och tack för dina alltid så goa ord hos mig

http://pyrobritt.blogg.se

 
Micke

Micke

13 maj 2009 12:47

Känns lite som en depression man fastnat i och sjunker djupare... Tack vännen för dina varma ord. Kram

http://tomten.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

13 maj 2009 13:58

Jag har bara hört 2 låtar, Sveriges och Norges. Jag tyckte också att Norges låt var fin.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

Adam

13 maj 2009 17:14

Heja Norge, kanonlåt har dom också. Rybak har säkert en chans att vinna hela skiten!

 
britten

britten

13 maj 2009 18:54

plats 15 ! det är lite tunnt ! aldrig över 10 ska du ligga på bloggregístret,,,,nu får vi rösta....

http://pyrobritt.blogg.se

 
Sussi

Sussi

13 maj 2009 21:00

Jag trodde inte att Malena skulle ta sig till final så jag hade redan bestämt mig för att Norge skulle vinna. Nu känns det lite jobbigare. FÖr man är ju Svensk trots allt. Nu kan kanske Norge komma tvåa istället hihi

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

14 maj 2009 00:31

Hannele; Det sitter djupt sådana minnen...

Fjonkan; Det ska bli kul att följa fortsättningen av ESC... håller dock med om att en del sjöng erbarmligt!

Pisan; Nu är jag förtjust i både Islands och Finlands bidrag också...

Britten; Visst är Norges bidrag bra :)

Micke; Usch och fy...ja...

Kimmie; Va, har du bara hört två bidrag?

Adam; Stora chanser!!

Britten, Nu är det röster per vecka som visas... Tack för att du röstar på mig :)

Sussi; Jag var också rädd att det skulle bli en flopp, men jag gillar låten jättemycket!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards