Direktlänk till inlägg 16 maj 2016

Weekend i Wien...

Av Helga - 16 maj 2016 09:23

Då är vi hemma från Wien igen. Vi har haft en jättetrevlig weekendresa där vi hälsade på vår dotter som pluggar en termin på universitetet.Vi fick med oss sonen också och det är ju extra kul att få resa tillsammans hela familjen.

Vi bodde på Hotel Harmoni i centrala Wien. Resan och hotellet var bokat genom Airtours. Allt var toppen - det enda som gick lite fel under resan var att flyget var två timmat försenat på utvägen.

Första dagen var vi till universitetet och tittade runt. Det var en mäktig byggnad med historiska vingslag. Vi gick bl a i en arkad och tttade på byster och statyer av kända vetenskapsmän från universitet.

Vi tog en gofika på konditori Aida medan dottern var på en lektion. Här makens tramisutårta...

Nästa dag blev det seightseeing...

Det finns hur mycket som helst att se och uppleva... Sjävklart blev det en fika på hotell Sacher också;

På lördagen blev det en promenad längs Donaukanalen och sen en härlig matmarknad, naschmarkt. Nasch är slang för att äta, sa dottern.

Lördagskvällens middag på fiskrestaurang;

Tänk så mycket man kan hinna på en långhelg! Vill du få ett matperspektiv på resan kan du läsa i min lilla matblogg.

#helga #resa #wien #seightseeing #matmarknad #weekendresa

wiper

16 maj 2016 13:23

Så härligt att ni i familjen fått träffas när ni är så utspridda. Wien är ett ställe jag skulle vilja besöka. Vilka fina bilder på både godsaker och annat. Förstår att det var en upplevelse. Vilken häftig örn bland graffitin

Ha en skön början på veckan
kram från
Malin

Åss

18 maj 2016 07:46

Så tröttsamt att jag inte kan kommentera din blogg från jobbet. Vet inte vad det är som gör det. Nån säkerhetsgrej antar jag, men så farlig är du väl inte? ;)

Skriver i ett dokument nu så ska jag mejla mig själv och putta in alla kommentarer på ett annat inlägg. På helt fel plats. Men annars får jag ju aldrig läst.

28 april - Smart med allt viktigt på en liten padda! Sen jag började på kriminalvården går det bakåt. Knappt några datorer, inga privata mobiler osv. Men det finns ju iofs bra anledningar till det.

Valborg… Kommer inte ens ihåg vad jag gjorde då. Låter som ni hade en skön en. J

9 maj – Vad härligt med båten, äggmackor och lugn! Det skulle jag också kunna tänka mig!

10 maj – rabarber! Äntligen har jag en liten trädgårdsplätt igen! Och har köpt en rabarberplanta.

Wien - tur du har instagram så jag kan se lite mer aktuella saker eftersom jag inte sitter vid datorn hemma. Måste ha varit underbart att träffa dottern igen! Jag har bara varit i Wien en gång, då som rätt liten. Men då kommer jag ihåg att jag föll för stan (inte varför) och har velat åka tillbaka. Samtidigt som det är rätt skönt att ha det där minnet av en underbar stad. Tänk om den faller ner från sin piedestal.

Helga

18 maj 2016 08:03

Tack för att du läser och kommenterar! Du är gullig du ;)