Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Rapport är inte så kul alltid...

Av Helga - 7 oktober 2007 15:09

Jobb blev det och bråttom blev det när de ringde ut mig på jourtiden, men inte en så värst lång dag...


Jag är redan framme på stället där jag ska övernatta. Imorgon blir det en tyngre dag däremot. Nu ska jag ta mig en promenad här och köpa med mig lite mat tillbaka till rummet sedan. Det ska bli skönt och mysigt med en ensamstund... Imorgon är det snortidig pick-up, så det gäller att somna tidigt!


Jag kom att tänka på en rolig sak som min dotter gjorde när hon var 5 år...


Hon brukade ofta gå in till vår grannfrun som var ca 60 år. En gång satt de och tittade på rapport tillsammans och dottern ville nog helst göra något annat roligare.


Dottern sa:

- Det här är väl bra tråkigt!?


Grannfrun sa, lite förstrött;

- Ja, det är det.


Dottern sa:

- Men varför tittar du då?


Ha nu en fin fortsättning på söndagen!


 
 
kicki

kicki

7 oktober 2007 16:31

Du skrev om älgskogen, min Peter han trodde inte att jag var klog som skulle göra ett inlägg om älskog...så det var inte bara du som läste fel...nu skall vi ta långpromenad med hunden och kikaren, det skall kola efter älg, imorgon smäller det...
kram på dej..kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga

helga

7 oktober 2007 21:18

Spännande, spännande - inte bara med älgen då... ;) Ha det riktigt gott! Kram!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan skrattar

Filifjonkan skrattar

8 oktober 2007 08:52

Synnerligen klok 5 åring...ja du har verkligen tuffa tider du...inte dåligt klara av sånt långa tider.

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards