Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 december 2007

Dalkullans tips...

Av Helga - 13 december 2007 13:25

Luciamorgon sändes ju från Dalarna i år och en nyfunnen bloggare vid namn Nettan har en gullig video på sin sida idag, ta dig en titt; http://me-and-myself.bloggagratis.se/2007/12/13/401930-lar-dig-prata-dalmal/ 

Där kan vi alla träna på Dalmål ...


Jag har varit på stan och armarna är långa som en giraffs hals känns det som. Det inhandlades mer julklappar, denna gång till syskon och syskonbarn. Nu börjar jag se ljuset i tunneln på klappfronten - det är inte så mycket kvar nu!

     


Nu dricker jag kaffe här i min ensamhet och snart ska jag göra klart julkorten och sedan måste nog strykhögen attackeras också...

Rösta på mig




 
 
Nettan fnittrar

Nettan fnittrar

13 december 2007 14:14

Mitt Morahjärta bli såklart mycket glatt om alla vill öva lite dalmål :)

http://me-and-myself.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

13 december 2007 19:45

Ett tag tyckte jag att jag hörde en helikopter vid tolv...dumt va...men han kom närmre och närmre,,,när jag tittade ut så höll de på med ledningsarbete, konstigt när vi skojat om kl nio..då kom det verkligen en
helikopter men nåra timmar senare, kanske var det du som körde fel...jag var också uppe här i ensamheten och tittade på lussemorgon, jag har ju inga småbarn längre, de bor ju inte ens hemma...så jag satt med en tår trillandes och njöt och längtade tillbaka ca 10-15 år...kakaon smakade gott..
ha en fortsatt bra lussekväll, nu börjar bonden, kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Filifjonkan skrattar

13 december 2007 21:35

Kollade filmen och skrattade det sista harta harta var ju med kul...men dalmål är gullligt,ojoj sån fart du har idag hann du stryka Jag hann inte med min och vägrar göra det nu får bli i morgon.. måste stryka en del sidenband som ser ut som russin och några av mina juldukar med säger godnatt till dig när jag ändå är inne

 
Åsa

Åsa

13 december 2007 21:46

Jag börjar också se ljuset i tunneln. Hoppas jag får fatt i de sista i morgon. Ovanligt sent för att vara mig.

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

13 december 2007 21:54

Nettan; Det var en så småmysig video ;)

Kicki; Vad festligt - du kanske hann bli orolig för om jag verkligen skulle komma ;) Jag har också sett "Bönderna" ikväll. Kul med lite romanser i vintermörkret... Kram!!

Fjonkan; Kulatt du gillade videon med Dalmål... Jag hann inte med strykhögen, men den går väl ingenstans - det får bli imorgon. Sov gott!

Åsa; Hu ja, det är inte lätt med alla grejer som ska fixas före jul!! Skönt att du börjar se ljuset!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards