Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 7 januari 2008

Släpp inte ut andarna...

Av Helga - 7 januari 2008 09:03

Jodå, det var undanplockat när jag kom hem och jag kunde bara ta det lugnt! Jag åt lite rester från festkvällen, en ruccolapaj med tsatziki och cous-cous sallad.


Efter det ville ungdomarna så gärna spela Mah-Jong igen - så det gjorde vi... När man spelar Mah-Jong går det inte till som på Internet när man ska plocka bort brickor i en hög utan det liknar mer ett kortspel där man sparar på olika sorter (ringar, karaktärer, bambu, vindar eller drakar). Man bygger upp fyra "murar" av brickorna när man ska börja spela. När min mamma spelade med de kinesiska damerna på 60-talet, när vi bodde utomlands, sa man att det inte fick finnas någon luft mellan murarna för då skulle andarna släppas ut.


Nu har maken åkt till jobbet och ungdomarna sover. Idag vill både sonen och dottern bli väckta vid 10-tiden för att de ska börja vänja om sig inför skolstarten. Jag ska ta det lugnt och vila inför eftermiddagens/ kvällens flygning...

Rösta på mig

 
 
Filifjonkan säger godförmiddag

Filifjonkan säger godförmiddag

7 januari 2008 11:02

Godförmiddag. jaha det blev ett parti Mahjong till så kul men klokt at ta det lugnt innan din luftfärd Barnen är smarta bra att vänja om sig innan skolan börjar,,de flesta ungar har ögonlocken på knäna säger lärarna just vid skolstarten. Ha en trevlig dag med dig

http://filifjonkan-se

 
Ewa

Ewa

7 januari 2008 11:46

Jag gillar mah-jong, men har inte spelat det så ofta att jag kan säga att jag kan spelet. Däremot spelar jag ofta just enmans-varianten vilket jag tycker är avkopplande.

Det låter härligt när ni samlas för att spela och umgås!

http://fundringar

 
kicki

kicki

7 januari 2008 12:28

Här är ungarna lediga pga studiedag idag måndag, de får en extra dag att vila på...men mina barnbarn de längtar nu till skolan, och för att återgå till vardagen...
Nu skall jag och hunden ut och pulsa i snön, det snöar fortfarande här, nu tycker jag att det får räcka faktiskt...
Ha en bra eftermiddag på jobbet, kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Millis

Millis

7 januari 2008 15:00

Skönt att det var undanplockat!

Här försöker vi också vända dygnsrytmen tillrätta igen;)

http://millis.bloggagratis.se

 
helga

helga

7 januari 2008 18:16

Fjonkan; Ja, det är nog ingen höjdare att vara lärare de första dagarna på terminens början... Ha det så gott!

Ewa; Vad kul att de också gillar Mah-Jong. Jag gillar också datorspelet...Ha det så bra!

kicki; Jaså, ännu mer snö på er. Oj oj oj! Kram!

Millis; Ja, någon ordning är det tydligen på min familj ;) Kram!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards