Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 februari 2008

Vi fick stångas lite...

Av Helga - 6 februari 2008 11:13


Här blev det en rivstart på morgonen eftersom alla i familjen skulle iväg ungefär samtidigt. Det är högst ovanligt eftersom jag ofta har helt andra tider än de andra. Vi fick stångas lite om badrummet och gästtoaletten och sedan iväg...


Jag har varit på dotterns skola i stan på ett utvecklingssamtal nu på morgonen och det är ju alltid intressant att höra hur allting fungerar. Dottern har hoppat upp en klass mellan årskurs 4 och 6 och därför var det extra roligt att höra att hon hänger med mycket bra i 7:an. Efter det har jag gjort några ärenden och nu är det min "egentid" en stund innan jag ska sätta igång med hemarbetet...


Idag har vi riktigt surt väder här - det strilar så smått från en grå himmel. Det är dags för sol, mer fågelkvitter och gärna lite värme också snart. Fast för barnens skull kan jag väl vänta till efter sportlovet.

Rösta på mig

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 februari 2008 11:46

Hej igen,,,mm mera vackra blommor(är det violruta?) Lisa för själen är det med blommor,,,tittar på dina tulpaner igen o ser min bukett på bordet röda de med frasiga klämde nyss på dem med, Ja du att förlora något i tidig ålder det är jobbigt man får ett hål bara rakt in i bröstet som bara molar ok men det går bättre o bättre men förvivlan har ändrat sig till mera ont ett ont som inte lämnar en någon ro, Men det går väl hyfsat nu men ibland,så...jaha det har varit köbricka till toaletterna hos dig på morgonen
det är typiskt men spå roligt att det går så bra för dottern så hon fått gradera upp sig i klass,,,det är något att glädjas åt,,,ha det bra du med

http://filifjonkan-se

 
evans

evans

6 februari 2008 12:48

Det gäller att man planerar lite när alla ska iväg samtidigt. Jag som blir stressad bara katten krafsar på badrumsdörren när jag är där inne... :)

http://evans.blogg.se

 
kicki

kicki

6 februari 2008 17:38

Här regnar det också idag, inte roligt att gå med hunden idag inte, han är klassblöt varje promenad, hinner torka tills nästa...o tänk va äckligt en blöt hund luktar..
Ha det gott min vän

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga

helga

6 februari 2008 17:50

Kicki; Nej, hund i blötväder kan ju inte vara någon höjdare...Ha det gott - kram på dig!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
helga

helga

6 februari 2008 18:07

Fjonkan; Det är en snart utblommad pärlhyacint på bilden... Jag har som tur är mina syskon i livet - hoppas det förblir så länge!

Evans; Usch, man blir stressad när man inte vet om och när man ska hinna in överhuvudtaget.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

6 februari 2008 20:55

ibland har det varit is och snö här, men smält alltid bort till sportlovet.. Minns ett år, när det avr underbar is på fotbollsplanet, hela byn njöt och åkte skridskor. Fottbollslaget hällde salt på... nån vecka innan det töade ändå :[

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

7 februari 2008 11:16

Hannele; Det blir mindre o mindre is och snö även här.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards