Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Blä, rent ut sagt...

Av Helga - 23 januari 2009 08:39


Den otrevliga sjukan har spritt sig och idag är det dotterns tur :( 

Blä, rent ut sagt!!


********************************


Nyligen när jag jobbade var det en man ombord som var sällsynt dum. Det var boarding och inte på något sätt fullt i hatthyllorna när mannen tog sin väska och TRYCKTE upp den i en lucka som redan var ganska full. En passagerare strax intill bad honom ta det försiktigt eftersom han hade en kavaj och en jacka däruppe med en mobil bl a i en av fickorna. Mannen pressade bara in sin väska ändå och sa;


- Luckorna är väl till för våra grejer.


Jag tog ut mannens väska igen och lyfte bort den andres kläder till en annan plats innan jag stuvade in nämnda väska igen.


Hur kan man som vuxen människa vara så otrevlig mot sina medpassagerare??? Problem med utrymme hade vi ju inte heller.



Nåväl, idag blir väl en lugn dag med lite mys med dotra. Jag har ingen lust att få denna åkomma själv, men man ligger nog rätt så risigt till...


Rösta gärna genom att klicka här


 
 
Micke

Micke

23 januari 2009 09:20

"Welcome to air Helga"... ;)
Natten blev ett bakslag tyvärr... Ja kan du tänka dig, har egentligen ALDRIG gillat handboll men nu ser jag alla Sveriges matcher... Märkligt! :D Kram

http://tomten.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

23 januari 2009 09:38

Sådan sjuka är ju så oerhört smittsam - men jag hoppas du slipper!
Otroligt själviskt av passageraren med väskan. Varför gör man så?

http://kimmietid.blogspot.com

 
fyrabarnsmor

fyrabarnsmor

23 januari 2009 09:40

inget skoj, jag minns jag sprang och tvättade handdukar, stoppade disktrasorna i tvättmaskinen, hade handskar på mej, ville inte bli sjuk själv, och puh... (jag kan inte kräkas, avskyr det, dottern och min mor svimmar, småfarligt, de har slagit sej ibland)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

23 januari 2009 11:22

Uschanamej! Hoppas verkligen att du klarar dig från den skiten... Svälj hela vitpepparkorn, det gör alltid min mamma när någon i närheten blir magsjuk - och hon klarar sig alltid.

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 januari 2009 12:10

Hej Helga. Å stackars er den där sjukan alltså,,instämmer i ditt bläää...
Ja det finns alltid sådana där otrevliga människor som bara stormar rakt fram och skall ha plats överallt även om den inte finns. Jag tror ibland att de gör det med avsikt för att vara besvärliga,,,Tur du är smart problemlösare med bytet..Trevlig fredag

http://filifjonkan-se

 
Ammis

Ammis

23 januari 2009 16:02

Tyvärr är det ju så att det finns folk som bara tänker på sig själva, bara dom kommer förbi o. fram så är det OK...*stön* Förstår att du möts ganska ofta av sånt och det gör vi väl alla i dagliga livet. Tur man inte är sån själv.
Önskar dig en härlig helg.

Kramelikram

p.s Fina blommor...?? eller vad är det för nått....??

http://ammis.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

23 januari 2009 18:15

Usch och fy för sådan sjuka. Jag hoppas att du slipper ifrån det men som du säger är det ju tyvärr väldigt smittsamt :(
Krya på dottern!

Fy vilken otrevlig människa och egoistisk.

http://nena.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

23 januari 2009 18:48

Ja usch jag jag har klarat mig från denna. Hatar att kräkas...Hoppas detta går fort över. De flesta säger att den är kort men intensiv/Krya på er/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
britten

britten

23 januari 2009 19:21

ditt inlägg får mig att minnas en flygresa från palma, när jag satt bredvid en synnerligen otrevlig människa...det går inte med ord beskriva hur otrevlig han var både mot kapinpersonalen och medpass...tänker nu att man borde haft en sån där knapp som dom visar på reklamen där man kan trycka bort störande passagerare...hoppas inte du åker på sjukan....

http://pyrobritt.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

23 januari 2009 21:28

Fy för den lede! Så'nt där elände borde enligt lag förbjudas.
Hoppas det drar fortförbi

http://undercover.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

23 januari 2009 22:53

Fy ja! Nu frodas både kräksjukan och influensan tycks det! Det är bara att hålla tummarna... Vitpepparkorn verkar läskigt. Vad kan inte de ställa till med i tarmsystemet!? Nä, det finns inga genvägar. Man åker dit ändå!

http://singo.bloggagratis.se

 
helga

helga

24 januari 2009 11:42

Micke; Jag gillade inte handboll heller före Bengan boys ;)

Kimmie; Många människor idag tänker; Me, myself and I.

Hannele - fyrabarnsmor; Här har det rengjorts toaletter och tvättats, men ännu är maken och jag friska ...

Pisan; Jag hoppas jag är immun genom alla kontakter jag har på jobbet.

Fjonkan; Många är rädda eller väldigt stressade när de ska flyga och då blir det lite galet ibland.

Ammis; det är kransar som stod utanför en blomsterhandel...

Nena; Ännu är vi friska, men man blir lätt inbillningssjuk när man har magsjuka i huset.

Tussegumman; Det är redan över det värsta. En dag sedan ska man hålla sig hemma ändå för att inte smitta andra.

Britten; Den reklamen är så bra!! Skulle vilja ha en sådan anordning ibland ;)

UnderCover; Ja, förbjudas tycker jag också ;)

Singo; Vi är fortfarande friska maken o jag - vi får se om vi tål detta eller inte.



http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards