Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

GnällO har inte gnällt på länge...

Av Helga - 26 januari 2009 17:34


Gnällombudmannen talar;

Jag undrar hur det ser ut hemma hos folk egentligen???


Tanken har slagit mig många gånger på jobbet där det ofta kan se ut som en svinstia efter en del passagerare, trots att vi gått och samlat in skräp flera gånger under flygningen. Det jag tycker mest illa om är när passagerare lämnar en använd blöja på golvet i flygplanet. Det är ju så enkelt att ha med sig en plastpåse eller att be att få en av oss - så vi kan slänga blöjan i wastecontainern istället.


Men nu var det under helgens turnering som jag återigen började fundera i dessa banor. Det hade ställts ut papperskorgar på ett flertal ställen i hallarna där matcher pågick och trots det hittade vi gamla matrester, matlådor, plastflaskor, läskburkar, bananskal, äppelskruttar m.m överallt på läktarna.



Hur kommer man till rätta med ett så snuskigt beteende?


Rösta, rösta - klicka här



 
 
-Nena-

-Nena-

26 januari 2009 18:10

Det har jag också undrat många gånger.
När man varit ute på campingplatser ser det fruktansvärt ut inne på damtoaletten (maken säger att det är inte så farligt på herranas). Det är blöjor och bindor på golv och halvt ner i de där påsarna som sitter frö att man ska kasta i dem.
Äckligt och inte alls kul att komma in på en sådan toalett.
Men det är kanske just för att de slipper städa där....

http://nena.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

26 januari 2009 18:29

Folk blir som grisar när de själva inte behöver städa. Så är det bara.

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

26 januari 2009 18:43

Det är som ett par kollegor jag har som bara kan gå ifrån tallriken i lunchrummet och spilla kaffe i köket utan att torka upp efter sig. Då undrar man hur det ser ut hemma hos dem eller hur bortskämda de är av sina fruar.

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

26 januari 2009 21:16

Vet du nästan daglien på min vandring genom staden med stort S som gör anspråk på att vara europas renaste så förfasas jag över den otroliga nedsmutsningen..jag begriper mig verkligen inte på människor i just detta fall..menar du att man lämnar blöjor i flygplanet på golvet ..!!!! det är faktiskt beklämmande...oj vad pyro tar i nu men jag blir såååå upprörd../ kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
helga

helga

27 januari 2009 09:16

Nena; Visst är det äckligt!

Pisan; Jag förstår bara inte varför...

Kimmie; Det är dålig stil på de kollegorna.

Britten; Helsnuskigt, helt enkelt!

http://helga1.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

27 januari 2009 21:34

Jag LOVAR!
Jag städar ALLTID upp efter mig!
På tåg, på flyg och på bion!

http://singo.bloggagratis.se

 
Hannele förvånad

Hannele förvånad

27 januari 2009 21:34

Hemma hos mej är det stökigt, men jag lämnar inget skräp efter mej :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

27 januari 2009 22:52

Singo; Bra ordning på dig ;)

Hannele; Bra det!! Hemma får man ju göra som man vill!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

städerska

29 januari 2009 15:37

ja du ibland undrar man hur folk tänker, men när det finns någon annan som städar så verkar många strunta i att de själva kan stoppa saker i papperskorgen.

Nena: på herrtoaletterna brukar herrarna kissa på golvet, lämna kvar ölburkar, lägga massor av tidningar på hög, strunta i att spola efter sig, skita ner hela toaletten men inte använda toaborste, ibland har man nyss städat en toalett för att sen komma in och tex bara ska fyll apå toapapper och så snyns det knappt att man har varit där efter EN gubbe....osv jag jobbar på en camping med att städa upp efter både damer och herrar :D

 
helga

helga

29 januari 2009 20:33

Städerska; På Arlanda har jag hört av städpersonalen att det är mycket grisigt på herrtoaletterna. Jag har också en kompis som städade på ett hotell förut - det var ruggigt ibland.

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards