Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Jag har promenerat en hel del i den europeiska storstaden

Av Helga - 11 juni 2009 18:29


Jag gick upp i ottan imorse och har jobbat hart foer att hamna i den haer europeiska storstaden. Jag somnade en stund i taxin in till hotellet sa jag fick lite vila. Naer man vael kommer utomlands vill man ju orka ga runt lite.


Nu har jag gatt och gatt och stegraeknaren star pa ca 12.000 steg. Jag har koept tva sma oeveraskningar till mina ungdomar foer en gangs skull. Vad det var far jag vael beraetta naer presenterna oeverlaemnats. En cafe latte med aeggsmoergas njoet jag av pa ett trevligt utecafe - det aer mysigt att sitta och iaktta alla som roer sig runtomkring.


Solen har brutit igenom och vi har vael en 20 grader haer ungefaer - precis lagom. Nu blir det en tidig kvaell eftersom aeven morgondagens pass boerjar tidigt och pagar laenge...





 
 
Åsa

Åsa

11 juni 2009 20:36

Du måste ju ha sett hur mycket som helst. Även om du bara har korat stunder på dig så ger det ju ändå en hel del. Och jag antar att det kan bli många korta stunder när du åker till samma ställe flera gånger.

http://wessand.blogg.se

 
Maria

Maria

11 juni 2009 22:08

Blir nyfiken på vilken storstad du befinner dig i ?

Må så gott !

http://www.forsnetblogg.se/Maria

 
Sussi

Sussi

12 juni 2009 07:43

Vad härligt det där lät.. Att få gå runt och strosa så där..

Ha en härlig fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis pa Hisingen

Hanneles paradis pa Hisingen

12 juni 2009 08:22

Da slipper du regnet som alla pratar om har, inget att grata over, det finns ju regnklader..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

12 juni 2009 09:23

Vad härligt att du har möjlighet och tid och kunna se dig omkring mellan flygningarna.

http://nena.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

12 juni 2009 11:30

Jag tycker du ska stanna där du är, för här i Svedala är det ruskigt blött och förtvivlat blåsigt! Ett riktigt pissväder! Ingen vill nog ändå flyga tillbaka...

http://singo.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

12 juni 2009 15:32

Ha en härlig helg vännen o hoppas dina barn blir glada över dina presenter.

Kramelikramar

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Adam

12 juni 2009 23:12

Jag tror det är staden man kan köpa en plats att förtöja sin båt i? Köp-en-hamn?

 
helga

helga

13 juni 2009 05:11

Åsa; Det blir inte så mycket spännande nu för tiden, men jag njuter av det lilla...

Maria; Det kanske kommer fram senare...

Sussi; Inte så dumt alls...

Hannele; men till midsommar får det gärna bli torrt...

Nena; ja, jättekul!

Singo; Skulle ha vatt nåt det. KUl att du är tillbaka...

Ammis; Detsamma - glada blev de...

Adam; Hahaha - den var bra!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Adam

13 juni 2009 11:38

Men staden där jag bara varit en gång i? London? Nu kunde jag inget speciellt roligt om den staden... Men jag chansar på London iaf, om det inte är rätt vet jag inte.

 
helga

helga

13 juni 2009 16:13

Adam; Alldeles rätt :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards