Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2009

Av Helga - 3 juni 2009 20:07


Ibland kan det bli tokigt!!!


Idag t ex när jag skulle samla in skräp efter servering. En passagerare hade lite vatten kvar i ett glas som hon ville slänga och jag märkte inte det, så jag tryckte dit ett glas till. Det blev det en mindre pöl på damens bord. Jag skulle snabbt plocka upp en våtservett ur fickan för att torka upp. Vad tror du jag fiskar upp ur förklädesfickan???


Jo, en always binda. Ooooppps...


Rösta gärna här



Av Helga - 2 juni 2009 09:18


... och så blev det "höst" helt plötsligt. Redan nu känns det overkligt att jag igår satt ute i trädgården och njöt av en fika med grannfrun. Hoppas det här vädret inte blir för långvarigt nu bara. Tyvärr blir det ju ofta så i Sverige - väderperioder. Varmt och torrt... länge och sedan regn och surt... länge.


Idag har jag kommit igång med städning, men tar mig nu en paus. Senare idag ska jag åka till stan och köpa studentpresenter. Vi har två släktingar som tar studenten på fredag och vi ska naturligtvis gå på deras uppvaktningar. Jag ska också träffa en kompis på stan och äta lunch med henne.


Vi bestämde oss för att piffa upp ett dött utrymme utanför vår ytterdörr. Vi tog en gammal pinnsoffa, köpte nya kuddar till den och så har jag ställt dit en kruka med fuchsia och en med vita pelargoner. Det ser rätt så mysigt ut tycker jag... Där kanske man kan sitta nu när det regnar - det är tak över huvudet iallafall.


Gillar du bloggen - klicka här


www.my-precious-mind.blogspot.com



 Rabarbersaften är klar...


Strömmingen är rensad...



Av Helga - 1 juni 2009 08:13


I lördags när vi var vid stugan åkte vi ut och pilkade strömming. Vi lade oss med båten där vi alltid brukar ligga och där var nog ett 15-tal andra båtar som också låg för ankar. Jag tror det var det bästa strömmingsfisket någonsin. Vi lade i och vi drog upp - 3-5 fiskar per gång... När vi rensat förpackade vi strömmingen i olika påsar och gav till mina föräldrar och till svärmor.


Rabarber hade vi också hur mycket som helst på landet. Det fördelades också till släkten och nu har jag just kokat en omgång rabarbersaft.


Vi skulle säkert kunna bli medförfattare till Svensson Svensson-manuset. När vi skulle åka till stugan i lördags kom jag plötsligt på att jag nästan glömt nyckeln. Jag sade till maken;


- Oj, nu höll vi på att glömma det viktigaste av allt. Gissa vad?


Han svarade;


- TV-tidningen?


Vi skrattade så vi tjöt och det kändes som om Gustav Svensson stod där i hallen med oss.


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards