Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Han såg grym ut...

Av Helga - 1 september 2009 08:19


Arbetsperioden är slut för den här gången och jag pustar ut en stund nu på morgonen... Fyra tidiga morgnar och kuskande land och rike runt gör att det känns skönt att "bara-vara" en stund.


Senare finns det en del att ta tag i här hemma. Det roligaste av "måste-sakerna" är att jag ska förbereda inför en helgresa till släktgården.


***************************************


Nyligen när jag var i en mellanstor svensk stad skulle jag gå och köpa mig någonting att äta på ICA. När jag kom dit hade de redan stängt. Jag fick syn på en kille som var på väg bort från mig och ropade;


- Kan jag få fråga en sak.


Killen vänder sig om och ser rätt grym ut med piercingar i näsan bl a. En tanke far genom mitt huvud att han kanske inte är så lämplig att fråga om vägen till en annan affär, men ack så fel jag hade. Killen var hur rar som helst och besvärade sig länge för att ge mig en korrekt vägbeskrivning. När vi pratat klart sa han;


- Ha en trevlig kväll...


Det är så att man kan bli tårögd och så får jag skämmas lite också för att jag misstog mig pga av det yttre...


www.resaisverigehelga.wordpress.com


Fortsätt blomma länge till...

 
 
Kimmie

Kimmie

1 september 2009 08:52

Ja, tänk så fel det kan bli när man dömer efter utseendet =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

1 september 2009 11:56

Visst är det så! Märker på mina "värstingelever", dom kan se ut som ... vad som helst. Och så är dom så gulliga. =)

http://wessand.blogg.se

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

1 september 2009 15:33

jag jobbar på högstadiet och är van med långa tatuerarde killar och vet att de är hur söta som helst :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Singo

Singo

1 september 2009 18:55

Helt enkelt är det så att skenet kan bedra ibland! Likväl har vi våra fördommar...

http://singo.bloggagratis.se

 
susjos

susjos

1 september 2009 19:08

Jag hade nog tänkt precis som dej! hihi! Tur att man har fel ibland!
På mitt jobb är det tuffast att träffa kvinnorna i burka,där man bara ser ögonen,och ibland knappt dem! Blir lite illa berörd av dessa burkor,men sen när de väl kommer in i förlossningsrummet så tar de (gudskelov) av sig dessa klädesplagg,och är hur underbara som helst!

http://susjos.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

1 september 2009 20:00

Det är lätt att ha förutfattad mening. Har hänt mig massvis med gånger! Man blir lika snopen varje gång hihi

Jag hade också velat jobba fortfarande om jag vann miljonvinst. MEn jag hade nog bytt jobb till nåt roligare :-)



http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
ammis

ammis

1 september 2009 20:08

Visst är det så att man tyvärr dömer för fort, jag är likadan men jag är medveten om det och försöker ändra mig så fort tanket har fart i huvudet. Men jag tror att många med ett udda utseende uppskattar att man behandlar som vem som helst.
Ha en bra kväll.

KrAMelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
helga

helga

2 september 2009 08:33

Kimmie; Egentligen vet jag ju detta eftersom vi har många ungdomar i släkten med varierande utseenden och stilar...

Åsa; För flera år sedan kom en kompis till sonen hit och han var så himlans stor redan då. Jag blev nästan rädd, men han är goast av dem alla...

Hannele; Då tycker man bara ännu mer om dem...

Singo; Jag jobbar på mina fördomar iaf ;)

Susjos; Jag kan tänka mig att man vill få en helhetskontakt när det är dags för födsel...

Sussi; Vi lär oss av våra misstag...

Ammis; Bra om man lär sig tänka annorlunda...

http://helga1.bloggagratis.se

 
Vita

Vita

10 september 2009 08:12

Ja tänk Helga vad tokigt det kan bli, jag gjorde ju samma misstag förra helgen

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
helga

helga

10 september 2009 14:20

Vita; man misstar sig ibland...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards