Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Jag vill också ha blommor...

Av Helga - 28 september 2009 08:18


Idag är det dotterns första Prao-dag och, tro det eller ej, hon kom iväg på tid utan problem trots att alarmet stod på 06.00


Igår hade vi ett ungt par med ombord och de hade en liten baby. Frun var klädd i burka och när vi skulle gå in för landning skrek babyn och hade nog ont i sina öron. Många mammor ammar då för att trycket i örat ska släppa... Då började jag fundera på hur det går till att amma i burka? Finns det en liten öppningsbar lucka där fram eller får man helt enkelt vänta tills man kan gå in på ett ostört ställe och amma?


Vi hade även två kända politiker med ombord på hemresan. Den ena hade en stor blombukett med sig som jag ställde in i ett skåp där bak. Den buketten hade nog passat mycket bättre i en vas hemma hos Helga Cool


Min andra blogg


Floxen blommar för fullt...     

 
 
Kimmie

Kimmie

28 september 2009 10:09

Fniss, tanken har aldrig slagit mig - nu undrar jag verkligen hur de gör...

http://kimmietid.blogspot.com

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

28 september 2009 10:44

Man ska inte underskatta ungdomarna :)
En mor i burka, det blir ju Titt-ut-leken hela tiden... Kan man inte visa ansiktet, så kan man nog inte amma offentligt.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

28 september 2009 12:35

Ja hur gör de?
Har aldrig funderat på det innan men nu gör jag.

Skönt att dottern kom upp och jag hoppas resten av tiden blir lika lätt.

http://nena.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

28 september 2009 20:35

hmmm... två kända politiker... kan det vara så att du flugit från Göteborg till Stockholm och den ena politikern var ljushyad och den andra mörkhyad? Den ljushyade ägde buketten som han fått för att han så förtjänstfullt spelat sig själv i TV i helgen?? *lastbilstanten gissar vilt* ;-)

http://lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

28 september 2009 21:13

Tack för dina goa kommentarer om mina bilder, de värmer :) Jag är värdelös på kommentera, borde bli lite bättre...

Burka, ja... trots att jag är SFI-lärare har jag aldrig träffat någon i burka. En liten nöt att knäcka det där. Affärsidé kanske för den som lyckas ;)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

28 september 2009 21:14

Du skulle ha gömt blommorna och sagt att dom försvunnit hihi
Inget piggar upp som en tjusig blombukett :-)

Det var helt klart värt varenda stund jag mådde dåligt i söndags.. Det var ruggigt kul hela lördagskvällen..

Ha det så bra

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

28 september 2009 23:27

Kimmie; Jag med...

Hannele; Du har nog rätt - det är nog enskildhet som gäller...

Nena; man kan komma på konstiga funderingar ibland...

Lastbilstanten; Nej, detta var en utrikesflygning...

Ingela; Man behöver bara kommentera när man vill själv... Kanske man skulle sy upp en luckburka och börja sälja...

Sussi; Det var verkligen fina blommor också ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
fashionhaggan

fashionhaggan

29 september 2009 11:26

det undrar jag också, ammar dom barnen tror du eller får dom bara amma inne i sin bostad, då behöver dom kanske inte ha burkan på sig?

http://www.fashionhaggan.se

 
helga

helga

29 september 2009 11:47

Fashionhaggan; Antagligen bara i hemmet eller innanför stängda dörrar. Annars skulle det ju vara praktiskt med en lucka där fram...

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards