Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Bilder från mitt hem; Vem släppte bomben i mitt hus...

Av Helga - 28 november 2009 10:23


Ännu ingen utkallning idag... När jag kikade på klockan vid 4-tiden imorse och insåg att det inte hade ringt än njöt jag av att krama kudden ett tag till...


Igår plockade jag och donade med adventssakerna och det var så mysigt. En julskiva med Nils Landgren och hans vänner spelade i CD-spelaren och då kände jag att JAAAA - äntligen adventstid...


Idag har jag förfasats över alla matchshorts och linnen som ligger kring matbordet i vårt vardagsrum... Suck! Imorgon ska grejerna användas och då hoppas jag de försvinner ur vårt hus ett tag. 


Så här ser det ut just nu...

Hjälp!!!  

Så här vill jag att det ska se ut...

båda mattorna  

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 november 2009 11:01

Hej Helga. hahah ja du det är trevligt med aktiviteter om de bara inte var förenat med så herrans mycket grejor stora bylsiga väskor med tx.. ja snart får du nog ditt rum som du vill ha det Snyggt ser det ut ha en bra dag utan jobb hoppas vi på då!

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/2009/10/09/2063947-nu-fungerar-det-450x450-sa-da-ar-filifjonkan-pa-banan-igen-enl-texten/#kommentarer

 
britten sa..

britten sa..

28 november 2009 11:07

åååå i like...ditt vardsagsrum....mmmm kunde varit mitt..god smak tycker jag ....ha det gott idag

http://glitteroga.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

28 november 2009 11:12

Får nog hålla med dig där, det ser mycket trevligare ut på den nedre bilden. Men de där prylarna försvinner ju snart så då får du det som du vill ha det.

http://kimmetid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

28 november 2009 14:31

Stolarna till vårat matsalsbord har sambon fått för sig att det är klädhängare istället.. Han hänger alltid sina kläder där när han tar av sig för att gå och lägga sig eller när han byter om! Det är väldigt irriterande hihi

Ha en mysig dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena- *lite avundsjuk*

-Nena- *lite avundsjuk*

28 november 2009 18:11

Vad fint ni har det.
Hoppas att du slipper ha kläderna där sedan, det var finare utan *ler*

http://nena.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

28 november 2009 20:30

Men hallå!
Dom ligger ju hur prydligt som helst juh. Hade dom legat i högar överallt så hade du kunnat grymta ;o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

29 november 2009 09:53

Jag tycker man alltid lever i nån sorts kaos. Har som mål att få en städad, ordad, mysig, avslappnad jul. Vi får väl se hur det går med det.

http://wessand.blogg.se

 
hannele

hannele

29 november 2009 14:27

kallar du det där för bomb, då har du inte varit hos oss, ha en mysig första advent.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
grynet

grynet

29 november 2009 15:54

Full rulle hela tiden, hur orkar du?
Vad fina ljusstakarna blev.

http://grynet.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

29 november 2009 19:15

Å va skönt att bara få vända sig om och somna om igen...kan tro att du njöt då...
Hoppas din 1 a advent varit en fin dag... kram på dej

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga

helga

29 november 2009 20:25

Filifjonkan; Igår var det lugnt, men idag fick jag jobba desto mer...

Britten; Tackar :)

Kimmie; Det hoppas jag också...

Åsa; det önskar jag dig !!!

Hannele; Jag tycker det är rörigt jag. Hoppas du också haft en fin första advent...

Sussi; Ja, det kan jag tänka mig...

Nena; Tack! Jag hoppas också att de grejerna hittar hem till någon annan...

UnderCover; Hahaha... jag tycker det är rörigt!

Grynet; Jag tycker det är rätt så lugnt jag :)

Kicki; ja, det var inte så dumt...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards