Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Ibland får man se mer än man vill ombord...

Av Helga - 30 mars 2010 08:09


Jag flög till en alpdestination igår igen och jag såg redan hemifrån på datorn att vi skulle ha en ojämn arbetsbelastning på flighten. På vägen dit bara cirka 50 passagerare och så på hemvägen smockfullt. Jag köpte varsin kanelbulle till oss alla i besättningen, så vi kunde mysa lite, när vi för en gångs skull hade så lugnt. Inga ben- eller armbrott på hemvägen heller - Det borde ju också firas lite extra!


Bilden tog jag i mars 2008 över alperna...

  


Jag kom att tänka på att jag hade med en känd sportpersonlighet ombord för ett tag sedan. Hon föreläser mycket och i ett radioprogram hörde jag henne tala om sitt förhållande till alkohol och att man kan ha så mycket roligt utan det osv. På flighten när hon var med reste hon med en man som hon verkade så kär i. Det sorgliga i historien är att mannen var aspackad trots att det var arla morgon. Ibland får man se mer än man vill av människors liv i mitt jobb.


Jag ska jobba en dag till nu och sedan har jag tagit ut några kompdagar över påsk. Det ska bli såå skönt! Båda ungdomarna ska spela i en turnering så vi åker nog och tittar en del. På annandagen hoppas jag få hit släkten på en sen påsklunch.


Jag läser i DN att de ska se över reglerna för privat övningskörning - det var på tiden...


Nej nu ska jag snart ta mig lite frukost. Det blir havregrynsgröt med brun farin, lingonsylt, solroskärnor och mjölk. Vad äter du?


I helgen hade vi gjort fruktsallad till frukosten...

  

 
 
Julia Lager

Julia Lager

30 mars 2010 08:30

Hej det där ser riktigt gott ut! :P

Gå gärna in på min blogg och kolla lite (:
Rösta gärna på mig i tävlingen jag e med i också,
Länk till sidan finns i två av inläggen:P

Tack på förhand kram Julia!

http://sthlmjulia.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 mars 2010 10:04

Hej Helga. Ja du får se mycket oönskat kan jag tänka mig.Just de offentliga personerna vill man inte veta sådant om. Alkohol som förstör så mycket i samhället det är verkligen en plåga för dem som inte kan sköta det.Liksom en plåga för oss som skall se på. Det kan ju få sådana hemska följder i förlängningen.Trevligt att du tar dig lite ledigt i Påsk kan man behöva!

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

30 mars 2010 11:51

Stackars kvinna. Inte kul om han var så full redan på morgonen. Brukar ju tyda på missbruk...

http://wessand.blogg.se

 
Tigris

Tigris

30 mars 2010 16:54

Är du flygvärdinna? Jag är ur-rädd för att flyga! Därför flyger jag inte med kvasten i år eller *ler*!
:)

http://tigrispredikantan.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

30 mars 2010 17:19

Hello. Ja det där med frukost har sin egna lilla historia....ibland eller väldigt ofta blir det 2 knäckebröd m. ost och kaffe, på helgerna blir det typ rubbet, ägg, smörgås, juice, youghurt, kaffe. Och ibland äter jag ingen frukost *fy skäms*.
Önskar dig en härlig tisdag iaf.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

30 mars 2010 22:51

Jisses ja du lär nog få se en massa på ditt jobb

Det som jag lärt mej är att skilja på offentliga personer / eller folk i tjänst och deras privatliv. Oftast är det två helt skilda världar!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Rachelle

Rachelle

30 mars 2010 23:41

Hej! Rösta gärna på min bikini!!

Tack

http://rachellee.blogg.se/

 
Sussi

Sussi

31 mars 2010 07:25

Man måste ta alla tillfällen till att fira ;-)

Men vad tragiskt med sportspersonligheten. Att han har en sån karl. Men huvudsaken kanske är att inte hon var packad också!

Ha en fin fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

31 mars 2010 08:01

Julia; Kikar in...

Filifjonkan; Sorgligt, men kanske hade de kommit från en långresa. Det var den enda naturliga förklaringen. Det ska bli skönt med ledigt nu.

Åsa; Antingen det eller en långresa eftersom de kom från Frankfurt. Lite annorlunda var det iaf.

Tigris; Flyga är statistiskt sett mycket säkert!

Ammis; Utan frukost skulle jag dö ;)

Daniel; Smart sagt av dig... men ibland blir man besviken när man vet vad de står för offentligt...

Sussi; Det är sant. Hon var spiknykter...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

31 mars 2010 15:20

Hej Helga. Råkade snubbla in på din blogg genom att jag såg en kommentar från dig till min kompis blogg. Jag har aldrig varit här inne förrut. Så jag undrar en sak ...
... varför flyger du hela tiden? Jobbar du som det?
Skulle vara kul med svar! Najs blogg förresten, haha :)

http://www.malinbloggen.bloggagratis.se

 
helga

helga

31 mars 2010 17:47

Malin; Kul att du hittade hit. Jovisst är det så att jag jobbar som flygvärdinna...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards