Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2010

Av Helga - 8 mars 2010 20:12


Jag hann mysa med dottern ca en timme och då klämde vi in läxförhör och middag på den timmen. Sen ville hon iväg och se en dammatch i basket. Jag hängde inte med eftersom jag sett cirka 400 personer på mina flighter idag - jag tycker nog att det får räcka med sociala kontakter för idag...  

 

Av Helga - 8 mars 2010 05:45


Jag kom in på hotellrummet ganska sent igår och beställde genast upp hotellets berömda räkmacka. Receptionisten sa att hon kunde komma upp med smörgåsen när den var klar. Det tackar man ju inte nej till... När hon väl kom upp öppnade jag hotellrumsdörren med säkerhetskedjan på för att se vem det var som knackade. Har man blivit "störd" för resten av sitt yrkesliv nu? Ska man inte kunna lita på någon längre?


Idag flyger vi först till Arlanda och sedan till en stad i alpområdet. Vi får fullsatt både dit och hem... Tacka för det - vem skulle inte njuta av lite glühwein i backen nu. Vi har iofs nästan som en egen alpgryta på altanen hemma. Snö överallt utanför trädäcket och full sol där vid väggen. I förrgår satt vi och drack kaffe där ute med grannarna. Det var vårens första utefika - äntligen!







Av Helga - 7 mars 2010 14:15


Vi var på ett jättetrevligt mingelparty igår där vi firade en god väns födelsedag. Det fanns hur mycket plock som helst att äta och goda drycker också förstås...


Vasaloppet hann jag se målgången av från TV-soffan nu på förmiddagen innan det var dags att dra på uniformen. Kul att Jörgen Brink vann - det var han verkligen värd!


Inatt ska jag sova på hotell igen... Dottern är på väg hem från sin sporthelg och jag önskar jag fick vara hemma och mysa med henne ikväll... det får bli imorgon kväll istället...


Av Helga - 6 mars 2010 12:00


När de flesta andra tar helg börjar min arbetsvecka... Jag har tack och lov en kort flygdag idag eftersom vi ska på ett mingelparty ikväll för att fira en av våra bästa vänners födelsedag!!


Facebookgruppen till minne av Vera, den norska flygvärdinnan,som blev mördad, har på några dagar fått över 4600 medlemmar. Jag läser alla kommentarer där och blir mycket berörd...


      






Av Helga - 5 mars 2010 13:10


Fredag, promenad, solsken och kanelbullar på gång - kan det bli bättre?


Hade vi varit på landet kunde vi bjudit in passagerarna som satt fast utanför Kapellskär på fika... Det är inte långt att traska över isen till vår stuga.


  

Sommarbild från Kapellskärsområdet...

Av Helga - 5 mars 2010 08:08


Det har packats väskor här hemma med basketskor, knäskydd, sportkläder, luftmadrass, pump, kudde, mellanmål, fysikläxa osv. Dottern ska resa direkt från skolan till en stad några timmar söderut för en helg i sportens tecken. Igår kväll insåg vi att vår bästa luftmadrass gått till de sälla jaktmarkerna så det blev till att fara iväg i all hast och köpa en ny. Det var osedvanligt lugnt ute på gatorna då eftersom det var värsta snöstormen ute - IGEN. Ingen vill väl ut under sådana förhållanden... Idag blir det äntligen en solig dag och det känns bra när dottern och hennes kompisar ska ut på vägarna.


Vi har varit försäljare ett tag nu... saker ska säljas för att finansiera dottern och hennes lags resa till Grekland i sommar. Idag ska vi lämna ifrån oss Newbodylistan (underkläder mm) och då ska vi koncentrera oss mer på att sälja trisslotterna som vi har kvar...

  


Här tar jag mig en kopp kaffe och myser...

    


Den galne Rumänen som mördade en flygvärdinne-kollega har erkänt nu. Läs mer här...

Av Helga - 4 mars 2010 15:04


Hemma igen... en fika nu och jag ser fram emot den spännande läsningen av innehållet i det oranga kuvertet. Kan livet bli mycket bättre?


  

(OBS! Ironi, men det vet jag att du "smarto" fattar...)


Undrar vad den här piloten får för pension?

Av Helga - 4 mars 2010 08:08


Idag är jag ledig och ska bara ta det easy...


Ett besök hos min kompis i Raggadollbutiken blir det och så ska jag fixa några ärenden på stan.


Häromdagen när jag gick genom Sky City på Arlanda höll man på att förbereda inför välkomstceremonin för skidlandslaget. Det plockades fram blomsterbuketter och det stod journalister och fotografer runt podiet. Tror ni jag hade tid att stanna för att hylla hjältarna?


Nä... såklart inte... jag skulle ju ut och flyga förstås. Sedan nästa morgon när jag gick genom Sky City igen såg jag Foppa...  det var ingen hord av journalister kring honom precis... Annars tycker jag han är värd en stor ceremoni varje gång han passerar Arlanda

  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards