Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2010

Av Helga - 3 mars 2010 09:42


Idag är en sorglig dag... En kollega har gått bort på ett av våra crewhotell. Läs mer här.


Jag hoppas man hittar mördaren snabbt och att man finner en förklaring till det hela. Tanken på att mördaren kanske tagit sig in i ett låst hotellrum gör mig stressad. Vi som reser så mycket i tjänsten måste kunna känna oss trygga i "vårt andra hem" - hotellrummet.



  


KL. 16.30; Ny information om mordet hittade jag här på Ekstrabladet.dk

Av Helga - 2 mars 2010 08:07


Det blev en del strul igår pga vädret, men ändå betydligt lugnare än jag befarade. Flyget går helt klart bättre än tåget den här vintern...


När vi skulle åka till hotellet i förrgår natt var flygstyrman helt förstörd eftersom han hade slut på snus. Han frågade oss och taxichauffören om vi kunde passera en bensinmack på vägen till hotellet. Vi tyckte alla det var okej trots att det var mitt i natten och trots att vi alla var trötta. Styrman blev så glad och tacksam så han köpte ett varsitt kinderägg till oss alla i bilen - även till chauffören. Vi skrattade hela vägen till hotellet...


Jag berättade ju igår om en påse med bröd som blivit mat åt en vinterhungrig mus i London. Här kommer bildbeviset;


Vi hittade ett pennskrin som någon glömt och innan vi lämnade över det till städpersonalen tog jag en bild på brödpåsen med de ihåliga bröden...

  

Flyg · Humor
Av Helga - 1 mars 2010 10:05


Vi har haft tre ganska hektiska familjedagar... Maken fyllde år en av dagarna och då hade vi middagsgäster och i lördags hade vi också vänner hos oss på middag.


Nu är jag redan igång med flygeriet igen och hade en lång arbetsdag igår. Vi hamnade på ett hotell efter midnatt. Nu har jag en kort förmiddag här på rummet innan vi ska ge oss av söderut igen. Dagens väder i mellansverige verkar inte bra när jag lyssnar på prognoserna så det kan bli en intressant dag.


Igår fick jag en påse bröd till affärsklassen som såg väldigt mysko ut. Två av brödbitarna var helt ihåliga och det låg fullt med smulor i påsen. Det var ett hål i plasten så jag antar att det måste ha varit en mus på besök på cateringens lager. URK..


En bild på Uppsala Domkyrka...

    

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards