Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Lite Arlandanyheter...

Av Helga - 2 april 2010 12:45


Det ges ut en tidning ( Nya Arlanda) för bl a personal på Arlanda flygplats där man kan hitta ny information om vad som är på gång på flygplatsen.


Jag läser att man ska börja bygga ett nytt hotell, Clarion hotel Arlanda, som ska ligga invid flygledartornet. Hotellet ska länkas samman med Sky City och terminalerna. Det är ofta brist på hotellrum kring Arlanda så detta kommer att bli ett välkommet tillskott. Bygget ska starta i augusti 2010 och ska bli klart i november 2012.


Just nu räknar man ner till Victorias och Daniels bröllop på Arlanda. Stora vepor som är uppsatta runt omkring på flygplatser har ett räkneverk som räknar ner dag för dag. Bröllopet kommer att kunna följas direkt på storbildsskärm i Sky City för den som råkar befinna sig där den 19/6.  Jag hoppas att jag har fått semester då så jag kan titta hemma... om jag inte blir bjuden då förstås ;)


  


Bana 2 stängs 7 veckor i sommar för underhåll. Detta kommer att innebära att vi bara kan använda bana 1 och 3 under perioden 28/6 - 13/8. Det kan innebära en del småstrul, men detta är det sista stora underhållet av banorna som behöver göras på ett tag... Sköönt!


Det pågår en konstutsällning på Visitor Center terminal 5 på Arlanda. Det är bildelever från Sigtuna Humanistiska läroverk som ställer ut t o m den 11/4. Dit ska jag nog gå och ta mig en titt... Alltid mycket roligt på gång på min arbetsplats.

 
 
kicki

kicki

2 april 2010 13:38

Skickar en go påskkram till dej..ha det gött..

http://blogg.vf.se/kicki

 
Hanneles paradis pa Hisingen

Hanneles paradis pa Hisingen

2 april 2010 13:38

jag är inte bjuden på bröllop, fast jag lånade sönerna, de spelade ofta saxofon och klarinett för kungen.. och Viktoria.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

2 april 2010 15:55

Är inte så långt från dig nu, strax utanför Enköping. Har en faster i Uppsala (det är väl där du är?) men det blir ingen resa till henne denna gång.

http://wessand.blogg.se

 
tussegumman

tussegumman

2 april 2010 18:07

Önskar dig en fin och härlig påskhelg! Ta hand om dig/Många kramar från Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
helga

helga

4 april 2010 10:01

Kicki; detsamma till dig!

Hannele; Vad kul att de gjort det :)

Åsa; Inte Uppsala, när du ändå är i krokarna... men Enköping är fint det också :)

Tussegumman; Glad Påsk till dig också!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards