Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Is är vackert men inte på köksgolvet...

Av Helga - 9 april 2010 08:30



Maken tog med sig sin mamma och åkte ut och tittade till vår lilla stuga igår... Jag var inte ledig så det fick bli utan mig. För dig som inte hängt med så länge här i bloggen kan jag berätta att vi har ett litet hus på Rådmansö utanför Norrtälje och där är vi gärna på vår, sommar och höst.


Det var forfarande rejält med snö på vår tomt och hela viken var fortfarande fullt istäckt. Allt i huset såg iallafall normalt ut och det är alltid så skönt när man kan koppla bort de där små orostankarna om trasiga rör och annat man burit på under vintern.


En anledning till att jag kan vara orolig ibland är att vi för cirka 10 år sedan fick en rejäl vattenskada efter vintern. En packning hade gått sönder så att det stått och droppat vatten från kökskranen hela vintern. När det blev kallt bildades is i vasken och det var is i hela köket en sportlovsdag när vi kom ut. Det var inte kul!!!


      

De här bilderna tog jag på landet 2008 i mars månad...

 
 
Kimmie

Kimmie

9 april 2010 10:40

Vad bra att allt var som det skulle i stugan, inget kul när isen når insidan.
Ni längtar väl efter att börja åka dit nu?

http://kimmietid.blogspot.com

 
susjos

susjos

9 april 2010 12:10

Men så lustigt,vi har också en liten stuga på Rådmansö!!! Fast vi delar den med svägerskan-som tillbringar mycket tid där.
Är det lilla Skogsviken som syns på bilderna? Det är i alla fall den lilla sjön vi badar i på somrarna.
kram

http://susjos.blogspot.com

 
wiper

wiper

9 april 2010 13:51

Förstår att det inte var lustigt att finna en isbana på golvet.

Ha en fin fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

9 april 2010 14:15

Kimmie; Ja, det känns jättebra!! Vi längtar efter att börja sova över... men snön får gärna smälta bort först eftersom vi har utedass...

Susjos; Nej, det var ju kul! Nej, vår vik heter Håtöviken och ligger ganska nära Spillersboda.

Wiper; Nej, det vill vi helst inte vara med om fler ggr. Trevlig fredag till dig också!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

9 april 2010 14:19

Jag såg bilder i nån tidning just hur det kan se ut när det är läcka och sen fryser. Helt inisade kök och massa annat. Sånt är nog iNTE kul att komma fram till.

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

9 april 2010 14:27

Åsa; Precis så var det och det var förfärligt... vi trodde knappt våra ögon först. Som tur var hade vi en bra försäkring så det blev bara krångligt. Inte så dyrt...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards