Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Medeltidsmarknad i Stockholm...

Av Helga - 12 april 2010 08:14


Igår åkte dottern och jag till Stockholm. Här kommer en bildkavalkad och vill du se bilderna i större format kan du klicka på dem.


Bildtexter kommer under bilderna med numrering.


1    2   

3     4   

   6            

7   8   9

10  11


1. Resecentrum i Uppsala smygöppnade

2. Invigningen är idag den 12 april

3. Nya restauranger i Uppsala resecentrum, Coffeehouse by George och Sushi Yama

4. På tåget

5. Vi tog en fika uppe på Åhléns café

6. Härlig sol och fin utsikt

7. Folk satt överallt kring Nybrokajen och lapade sol

8. Det var en Medeltidsmarknad i Kungsträdgården

9. Dottern köpte en ring av en smed

10. Vacker keramik såldes bl a

11. Jag köpte ett par vikingaörhängen


Vi var ganska trötta när vi åkte hem igen mot Uppsala...


Ps: Jag är med och tävlar om fina böcker hos Hannele på Hisingen. Ds

 
 
wiper

wiper

12 april 2010 11:56

Den ormliknande ringen nr 9 är ju bara för häftig wow! även örhängena som ser lite intrasslade ut. Det var ingen dålig smörgås ni åt ute. Vad intressant att besöka en medeltidsmarknad det har jag aldrig gjort men blir lockad ;)

På Hisingen bodde jag på 80-talet.

Ha en fin måndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

12 april 2010 14:09

Vad mysigt :) Fina örhängen du köpte..

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

12 april 2010 15:28

Vad kul det såg ut och fina smycken hittade ni också.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Carina

Carina

12 april 2010 16:51

Hej, vad glad jag blev för dina kommentarer!
Är vi arbetskamrater? Känner vi varandra?
Jättevacker blogg du har, med väldigt fina bilder!
Ha de, Carina

http://soldatmamma.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

12 april 2010 18:25

Mysigt med medeltidsmarknad :0). Va på det på Gotland en gång i tiden, hur mysigt som helst. Stockholm är väl som härligast när solen skiner o. det är folk överallt, det finns mkt att se på. Är där för sällan, det är väl avståndet kan jag tro. Ha en go måndag. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

13 april 2010 06:15

Det är så kul när man hittar såna lite mer ovanliga saker. Låter som en härlig dag!

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

13 april 2010 08:33

Wiper; Ja, det var en rolig dag. Vi har varit på Medeltidsveckan i Visby men annars är det inget vi sett så ofta...

Sofia; Det var mysigt! Jag är nöjd med mina trasselörhängen...

Kimmie; Dottern köpte dessutom ett par skor, en tunika och en bikini... Det finns mycket att välja på i Stockholm.

Carina; Har fått svar via Facebook. Läs gärna Carinas blogg!!!

Ammis; Vi har jättenära. 45 min med tåg och ändå är vi där ganska sällan. Kanske en gång per år. Lite mer när det gäller barnens sportande men det räknas väl inte.

Åsa; Ja, det var jättemysigt!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Bitte

Bitte

13 april 2010 08:53

Det både låter och ser ut som en alldeles perfekt dag! Ljuvligt!

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
helga

helga

13 april 2010 08:56

Bitte; Ja och fint väder hade vi också...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards