Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

En julros och en händig man...

Av Helga - 12 april 2010 20:15


Förra veckan, när vi fortfarande hade en del snö kvar i trädgården, kikade julrosen upp i snön. Maken skottade försiktigt bort snön runtomkring...


Idag har jag haft en suverän kille här... Han är fönsterputsare och putsar alla våra rutor på max en och en halv timme. Skulle jag gjort det själv hade det tagit betydligt mycket mer tid och resultatet blir inte lika fint heller.


Jag blir glad varje dag när jag kommer ut och tittar på den fina julrosen;

  

 
 
Ingela

Ingela

13 april 2010 06:43

Hmm, en fönsterputsare skulle inte alls göra ont med mina 16 delbara stora fönster. 64 rutor ska alltså putsat :/ Sen tillkommer inglasningen.
Behöver jag säga att en hel helg behövs?
Fin julrosen är :) Här överlever de inte vintern, jag har testat otalt med gånger så jag njuter av andras i stället :D

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

13 april 2010 07:55

Man blir så glad över alla framsteg i trädgården nu. Och det går ju så fort också. Bara på några dar har det börjat växt jättemycket :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

13 april 2010 08:35

Ingela; Det är värt varenda krona. Vi har 18 fönster som är dubbla och med spröjs... Jätteskönt att få hjälp med detta. Vi anlitar inte för något annat i hemmet så jag tycker detta är OK.

Sussi; Ja, tänk bara för en vecka sedan hade vi en stor snöhög kvar på framsidan...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

13 april 2010 22:09

Man borde unna sig sånt, som fönsterputsare. Fast här är det dammsugningen jag gillar minst...

http://wessand.blogg.se

 
helga

helga

14 april 2010 07:57

Åsa; Jag dammsuger hellre hela året - bara jag slipper putsa fönstren...

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards