Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Det finns människor som är grymma och lite om den polska flygolyckan...

Av Helga - 13 april 2010 08:15


Igår kväll blev den en tur till "Plantagen". Maken och jag hjälptes åt att köpa två 50-liters säckar toppdress till gräsmattan och en lika stor säck planteringsjord. Jag ska till att så i min lilla trädgårdslåda snart. Det råkade komma med två mårbackapelargoner på kärran också...


  




Det finns människor som är grymma... inte bara kriminella utan elaka, hänsynslösa och otäckt grymma. Jag såg på ABC-nytt och Rapport igår om några killar i 20-årsåldern som plågat ihjäl två kaniner. Du kan läsa mer här men jag rekommenderar dig inte att se filmen - den är för otäck...


... och när jag läser den här artikeln om flygolyckan med de polska politikerna blir jag upprörd. Det måste väl finnas krav på utbildning i det språk som talas inom flygledningen. En olycka ska väl inte behöva ske pga språkförbistring? Det finns andra teorier om olyckan också... Läs mer här.


 
 
Kimmie

Kimmie

13 april 2010 10:27

Då får ni vårfint i trädgården, många kilon att släpa hem.
Klickade inte på länken om djurplågarna, har så svårt för att läsa sådant. Men man undrar vad som kan få människor att göra något sådant.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Maria

Maria

13 april 2010 10:52

Det är inget nytt att människan är det grymmaste och mest hänsynslösaste djuret. Inga andra djur finner sådan njutning av andras plågor, det är svårt att förstå hur dessa människor kan leva med sig själva. När man ser sådana här saker önskar man nästan att dessa unga vuxna män själva skulle få resa bakåt i tiden till Rom och bli kastade till lejonen så att de själva fick smak på hur kaninerna kände sig när de slets i stycken, trampad och sparkad på och uppbränd. Tur för dem att tidsresorna inte funkar som straff, hoppas att den dom som faller på torsdag får dem på rätt köl så småningom.

http://www.pixbox.se/?page=gb_show&owner=186062&lp

 
wiper

wiper

13 april 2010 12:05

Tyvärr så råkade jag se detta med kaninerna och blev både illamående och ilsken. Människan är det farligaste och grymmaste djuret på denna planet. Det går inte att ta in för en vanlig empatisk männsika hur sån grymhet kan förekomma men det är bara att titta vad som pågår i världen både förr och nu. Djurhållningen på vissa gårdar är också under all kritik och den hemska djurtransporten.

Fin blom bild.

Ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

13 april 2010 13:35

Ush så synd om kaninerna...

Vilken sund människa plågar andra inkl djur!? ush!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Historia

13 april 2010 14:37

Tro inte på allt som sensation sökande reportrar skriver. Piloter i det olycksplanet var topp utbildade. Kunde både ryska och engelska perfekt, de landade plan många gånger i mycket sämre förhållanden. De kände till flygplatsen också de var där bara några dagar tidigare.
Skam åt svenska journalister som har ingen vördnad för de döda killarna bara försöker smutskasta de.

 
helga

helga

13 april 2010 18:38

Kimmie; Ja, det är kul att fixa lite ute. Jag tycker också det är hemskt. Råkade se filmen på lokalnyheterna, men sedan blundade jag.

Maria; Man kan ju undra om den går in något om vad de gjort i deras hjärnor. Hoppas att killrna kan förstå en dag och bli bättre människor...

Wiper; Visst är det sorgligt alltihop!

Daniel; Ja, man kan ju undra hur en del fungerar...

Historia; Man ska ta allt man läser i media med en nypa salt... Bra om man kan läsa med kritiska ögon!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

13 april 2010 22:25

Jag valde att inte läsa mer eller se filmen. Har väldigt ont av folk som behandlar djur på det sättet. Fy! hur tänker folk? (inte alls, troligen)

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

14 april 2010 07:32

Jag behöver också köpa på mig jord snart. Det är ju snart dags att börja plantera :-)

Det är hemskt vad vissa människor klarar av!! Hemskt..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
helga

helga

14 april 2010 07:56

Åsa; Jag förstår dig... jag kan inte titta heller när det är så obehagligt och okänsligt beteende...

Sussi; Det är så tungt att bära så det är bra att vara två. Hemskt är ordet!

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards