Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

De sura småtrollen...

Av Helga - 24 maj 2010 07:57

Idag blir det en tur till stan - Uppsala downtown. Jag måste förnya mitt körkort och jag lovar att göra allt för att se lika ung och pigg ut på det här fotot som på det jag tog för 10 år sedan... Kan man inte få plocka fram ett gammalt kort från 80-talet? Hahaha... ingen skulle känna igen mig då. Superpermanentat hår och allt...

  


Igår kom det en hel massa regn här. Kallt blev det också... Jag gillar värmen bättre SMHI... Nu när växterna fått sitt kan väl solen få komma tillbaka!?


  

Jag öppnade luckorna på komposten igår -

det var lite väl torrt där innan regnet...


Å, så lite sport...


Som dom har gnällt på Bengt-Åke Gustafsson... I UNT idag är det äntligen någon som hyllar Bengt-Åke för hans facit som landslagstränare för Tre Kronor. Han fick nu avsluta med en bronspeng till glädje för Svenska supporters!


De sura småtrollen Boork och Wikegård kan nu krypa ner i sina hörn igen och fundera på om det är avundsjuka som framkallat alla tjuriga ord som kommer från deras talorgan!? Vad har de själva åstadkommit egentligen?



 
 
Sussi

Sussi

24 maj 2010 09:07

I morse fick man vakna till fågelkvitter och sol :)
Det behövs ju regn med och jag var riktigt sugen på en innedag igår så jag var bara glad över regnet igår ;)

Jättekul att det blev en bronspeng för Sverige :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

24 maj 2010 09:12

Lite rätt kan jag nog tycka att dom har i sitt gnäll. Se'n kan ingen ta ifrån Bengt-Åke dom framgångar han faktiskt haft med Tre Kronor, som åxå måste nämnas när man summerar hans tid som förbundskapten. Skammes Bork å Wikegård, trodde ni var större än så... Faktiskt!

Jadu, det där med att förnya körkortsfoto det är ingen rolig företeelse. Snudd på ett dumt hittepå. Borde gå att ordna på nå't annat sätt lixom. Fingeravtryck kanske?

Ha en skön dag mä're :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

24 maj 2010 09:39

Körkortsfoto precis som passfoto har en förmåga att aldrig bli riktigt bra - så ska man dras med dem ett bra tag.

http://kimmeitid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

24 maj 2010 15:35

Ja tänk om man kunde få ta ett gammalt foto *S*

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

24 maj 2010 16:39

Jag är också rätt glad att jag inte har ett åttitalsfoto på mitt körkort. =)

http://wessand.blogg.se

 
kicki

kicki

24 maj 2010 21:23

Ja man kan undra varför Wikegård alltid hugger på Bengt-Åke....han verkar inte tycka pm honom...kanske är det avundsjuka...
Ha det gott, kram

http://blogg.vf.se/kicki

 
susjos

susjos

24 maj 2010 23:15

Hoppas dagen blev bra,med fotografering och allt;)

http://susjos.blogspot.com

 
britten sa

britten sa

24 maj 2010 23:20

håller HELT med dig om Begtåke.....och om värmen också faktiskt...huuuu så kallt det blev helt plötsligt !

http://glitteroga.blogg.se

 
Sussi

Sussi

25 maj 2010 08:34

Proceduren med att Doris vänder på sig går vi igenom nästan varje gång vi ska ta kort på henne..

Jag trodde det var sista gången på rotfyllningen igår men det var det tydligen inte. Jag har varit där 3 besök nu och jag tyckte det fick räcka bra men tandläkaren tyckte annat. Nu ska jag dit om 1 månad igen för att fylla igen hålet..

Ha en härlig tisdag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

25 maj 2010 10:00

Sussi; Jo men en innedag är lite skönt men inte så många fler. Typiskt att du måste tillbaks till tandläkaren. Det är det värsta jag vet. Jag tar hellre tjugo sprutor...

UnderCover; Man kan kritisera helt klart. Men som Wikegård uttalade sig sportnytt härom kvällen var bara pinsamt...

Kimmie; Precis ... tio år till nästa nu.

Nena; Vore kul :)

Kicki; Faktiskt uppfattar jag det som avundsjuka och småsinthet!

Susjos; Det blev en bra dag!

Britten; Bra - då är vi överens :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards