Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Så har GnällO talt igen och det var längesedan sist...

Av Helga - 13 september 2010 00:46

Innan avgång är det kabinpersonalens uppgift att gå igenom kabinen och kontrollera att alla stolsryggar och bord är uppfällda, att all elektronisk utrustning är avstängd och att handbagaget är placerat på golvet under stolen framför eller i bagagehyllan.


Förr var det mest säkerhetsbältena som man fick kolla men idag är det att iPods, iPhones, datorer, mobiler, MP3-spealre, DVD-spelare, fickradioapparater, iPads och läsplattor är avstängda... och det har ju hänt en del med tekniken de senaste 20 åren...


Vi informerar i högtalaren innan avgång om att alla elektroniska prylar ska stängas av och sedan måste vi gå omkring som "the bad guy" och säga till dem som inte hörde eller som inte brydde sig. Sånt kan ju kännas något tjatigt den femte flygningen för dagen. Japp - det var dagens gnäll från Gnällombudmannen...


 
 
Sussi

Sussi

13 september 2010 08:36

Jag skulle aldrig våga att inte göra som jag blev tillsag med det när man ska flyga. Idioter som ignorerar det..
Gnäll på.. Helt rätt :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

13 september 2010 09:02

Haha... jag lovar att inte gnälla så ofta :)

 
Åsa

Åsa

13 september 2010 08:45

Jag förstår att det inte är en rolig roll att ha men verkligen nödvändig. Och det borde folk i planet också förstå.

http://wessand.blogg.se

Helga

13 september 2010 09:01

Tyvärr igår det att inte bara vara servicegivare och trevlig. Vi måste vara poliser" också.

 
Pisan

Pisan

13 september 2010 11:33

Bedrövligt att folk nonchalerar det här med tekniska prylar, de flesta människor vet ju att man inte skall ha på dem när man flyger...
Önskar dig en fin måndag! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

14 september 2010 08:12

Jag var bara tvungen att få gnälla av mig lite ;)

 
Filifjonkan

Filifjonkan

13 september 2010 11:48

Hej Helga Men är folk så nonchalanta att de inte fattar? Eller kanske bryr de sig inte Svagt tycker jag man vet ju genom media att det an ställa till tekniska problem för planet ju. Tycker de borde vara lite mer rädda om livhanken. Ha det bra o på dagens luftturer du flygande bloggare,

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

14 september 2010 08:11

En del lyssnar inte och de är oftast ovana resnärer men så finns det affärsresenärer som inte bryr sig tyvärr. De allra flesta är dock superbra!

 
wiper

wiper

13 september 2010 14:07

Det har verkligen blivit mer att göra för er. Synd att det alltid finns såna som inte bryr sig eller lyssnar.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

14 september 2010 08:10

Det händer ibland att kapten måste annonsera ännu en gång och poängtera att vi inte kan åka förrän kabinen är klar för start. det är inte klokt egentligen...

 
Kimmie

Kimmie

13 september 2010 20:21

Det är kul med alla fina tekniska prylar men jag förstår inte att det ska vara så svårt att bara stänga av vid uppmaningen att göra så.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

14 september 2010 08:08

Dagens samhälle är lite mer ego tycer jag. Det är ju bara jag som ska göra detta, men det sinkar avgångstiden om alla bara ska...

 
Nena

Nena

14 september 2010 02:33

Trist att folk inte stänger av sakerna när ni ber om det i högtalarna utan att ni ska behöva traska runt och be dem personligen också.

http://nena.bloggagratis.se

Helga

14 september 2010 08:07

Precis... tjatigt och polisaktigt liksom.

 
Bitte

Bitte

14 september 2010 07:58

Det där kan jag reta mig till vansinne på, att folk inte bryr sig och visar hänsyn. En gång hade jag glömt stänga av min mobil som låg i hyllan ovanför. Jisses, vad jag skämdes och det var ändå innan vi hade lyft! Det är väl självklart att göra som de som vet bäst säger, tycker jag.

http://bitte-blansch.blogspot.com

Helga

14 september 2010 08:06

Självklart kan alla glömma, men många affärsmän sitter idag och jobbar in i det sista och vi får inte ge "kabin klar" till piloterna förrän allt i kabinen är klart!

 
Sussi

Sussi

14 september 2010 08:02

Vi hade det supermysigt i Säfle. Jag rekommenderar verkligen det stället. Jättefina stugor och härligt frilufsliv..
Man kan även åka slalom när vintern kommer. Det kommer nog vi prova oss på sen :)

Ha en fin fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

14 september 2010 08:05

Det låter suveränt! Kul med lite nya resetips...

 
Lyxhustru

Lyxhustru

15 september 2010 15:22

Usch... jag blir galen på folk som sitter och knappar på sin mobil in i det sista..! Flygrädd som jag är så känns det då extra jobbigt! Lite då och då brukar jag faktiskt säga till... även om folk som ej fällt upp stolen och sånt. Hahaha. Snacka om jobbig medresenär! =)
Förstår att det blir tjatigt för er som jobbar att säga till hela dagarna!

http://www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com

Helga

15 september 2010 17:22

Kanonbra att någon mer hjälper till och tjatar på folk ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards