Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Jätteflygplan på Arlanda...

Av Helga - 16 september 2010 08:16


Igår landade världens största flygplan på Arlanda och alla tillfartsvägar till flygplatsen var överbelamrade med intresserade som ville se på... Jag var ju ledig och jag tar mig inte ut till min arbetsplats på ledigheten - så nördig är jag inte... Nä, faktiskt inte ;)


Igår lagade jag lammkotletter till middag. Jag har alltid undrat hur jag ska få till dem som de brukar smaka på restaurang utomlands, men den här gången blev det riktigt bra! Sonen, som älskar lammkotletter, var alldeles lyrisk...  Idag ska jag fortsätta vara en duktig hemmafru och städa färdigt huset. Idag blir det en badrumsattack. Senare ska jag följa med dottern till en sjukgymnast där vi ska få råd angående ömmande benhinnor.


Just nu lyssnar jag gärna på Katie Melua och hennes version av Lucy in the sky with diamonds. Gör det du också om du har en stund över...



 
 
Åsa

Åsa

16 september 2010 08:52

Nä, i så fall måste man nog vara väldigt flygplansintresserad. =)
Jag gillade låten!

http://wessand.blogg.se

Helga

16 september 2010 09:38

Det finns ju många som är så intresserade ändå, men inte jag ;)

Kul att du gillade låten...

 
Sussi

Sussi

16 september 2010 08:58

Min sambo jobbar också ute vid Arlanda. Han förstod inte riktigt tjusningen med det där stora planet. Det såg nästan ut som Thailandsflyplanet men mer rakt upptill tydligen..
Man måste nog vara förtjust i flygplan för att uppskatta det kanske?

Jag hade en stund över så jag lyssnade. Vilken röst hon hade och jag tycker nästan hon gjorde låten bättre än orginalet..

Ha en fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

16 september 2010 09:37

Kul att du också gillade hennes version av låten :)

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 september 2010 09:31

Hej Helga Ja jag såg på tv om det där bamseplanet häftigt.Näe kan tro du in te åker dit på ledig dag då får det nog vara lite mer än så hihhi Katie Melua Ja bra röst har du hört hennes five millions bicycles in Beeing om inte så lyssna på den om du har lust ha en bra ledig dag med lammkotletter och städning Inte värst ledigt förstås..fniss men vi kvinnor kan ju det där med att dela oss i minst tre

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

16 september 2010 09:37

Jo, jag har en skiva där den låten är med. Hon är riktigt bra!

Ha en fin dag du också!

 
Z68

Z68

16 september 2010 10:41

he he. Jag har Arlanda-Badge m.m men är inte jätteflygintresserad, men efter allt snack så skulle jag nog kunna tittat på det där planet -men nej, det gjorde jag inte.

trevligt med vuxen-blogg. Thanx. Och undersökningen "Totalt har 913 personer röstat." indikerar ju att du haft många besök och som förväntat när man ser bloggar här så är det mest tjejer.

http://backinblack.bloggplatsen.se

Helga

16 september 2010 11:13

Hade jag varit därute skulle jag naturligtvis ha kikat ;) Skulle ju inte vara så dumt att jobba på den där maskinen...

Jag är också glad om jag hittar vuxenbloggar det är mycket ungar här - inget fel med et iofs. Ska kika in hos dig också!

 
britten sa

britten sa

16 september 2010 11:01

först ..så fint ni har det!...jag har läst ikapp nu...Såg också att ett jätteplan skulle dimpa ner på arlanda....hade varit kul att se...
Lammkotletter är våra absoluta favoriter , och ofta äter vi det utomlands....mums så gott dte är.

Nä jag slutar inte blogga helt ,men det blir färre inlägg och kanske färre bloggpromenader men jag försvinner inte från dennna värld och mina bloggvänner...Tack för dina gulliga ord hos mig

http://glitteroga.blogg.se

Helga

16 september 2010 11:14

Vad bra - jag blev lite orolig att du skulle försvinna helt! Gör inte det - du ger så mycket i din blogg!

Har ni haft det bra på Mallis?

 
Johanna

Johanna

16 september 2010 15:04

Nej jag tror det mest är min dator som är skum för tillfllet... skall be någon som kan kolla över den lite och se, har gjort lite diskrenisning nu, så nu verkar det funka hyfsat haha

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Helga

16 september 2010 21:09

Bra att det går att fixa!

 
nichole

nichole

16 september 2010 20:40

allt bra? :D

http://www.righthere.bloggplatsen.se

Helga

16 september 2010 21:08

Jo tack!

 
Ingela

Ingela

16 september 2010 21:50

Jag hade inte heller åkt till jobbet för att titta, jag vet inte ens om jag åkt dit om jag haft möjlighet. Flygplan... det finns roligare.
Ömmande benhinnor? Hmm, jag har samma, tror du hon delar med sig av tipsen hon får? ;)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
susjos

susjos

17 september 2010 00:10

Min man åkte inte heller ut till Arlanda-trots att han började jobba ett par timmar senare,men flygplansintresserad är han,och jodå-han hade visst sett flygplanet i London...

http://susjos.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

17 september 2010 06:39

Vilket busväder det var igår. Vi fick till och med åska här på förmiddagen!
Hoppas det blir bättre idag!
Ha en riktigt trevlig dag :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Frreedomtravel

Frreedomtravel

17 september 2010 08:33

Hur gör man om man behöver nödlanda ett sånt där jätteplan...??

http://www.freedomtravel.se

 
wiper

wiper

17 september 2010 08:52

Vad kul att få se och läsa om detta flygplan. Jag känner igen namnet men har nog inte sett detta plan förut. Jag gillar själv lamm när det är väl tillagat men har inte gjort det själv nån gång. Härligt att det blev så bra och gott.

Ha en fin dag i dag också
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

17 september 2010 08:53

Glömde säga att jag gillar Katie Melua och denna låt är inget undantag och hon har en härlig röst

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

20 september 2010 05:42

Ingela; Duscha benen ömsom varmt ömsom kallt. Skaffa ilägg i skorna om du inte har. Bra skor. Träna simning, cykling istället för gympa och springa. Det kan uppstå när man ökar träningen mycket eller byter underlag.

Susjos; Då hade han ju redan sett det...

Sussi; Tack detsamma!

Freedom travel; Bra fråga ;)

Wiper; Visst är hon fantastisk!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards