Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Jag missade valresultatet och jag står upp fortfarande...

Av Helga - 20 september 2010 04:56


Det är tredje dagen i rad som alarmet ringt klockan 03.15 och ja - jag står upp fortfarande ;)


När man har så här tidiga arbetspass ställer man om och somnar tidigt på kvällen. Igår missade jag t o m valresultatet så det fick jag se på text-TV imorse istället. Öronpropparna i och jag somnar som ett barn...  Att SD kom in i riksdagen gillar jag INTE. Detta är egentligen inte en politisk blogg men det måste jag ändå skriva!


I helgen har det varit mycket charterflygningar och det känns gött att se att värmen och solen finns där någonstans.


En liten flicka gav oss sina nappar på hemresan från Rhodos och sa att vi kunde ge dem till någon annan liten baby. Gulligt va!?  Min son gav sina nappar till kattungarna på Skansen och dottern skickade sina till jultomten - alla sätt är väl bra utom de dåliga...


  



 
 
hanna

hanna

20 september 2010 05:04

jag gillar din blogg :]

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

Helga

20 september 2010 05:57

Tack!!

 
Susjos

Susjos

20 september 2010 08:50

Hoppas att du snaart får sovmorgon! usch vilka hemska tider ni har! jag ska nog inte klaga på mina tider :)
Ja,napparna ja,de gick till skansens kattungar och påskharen tror jag visst det var ?
va skönt att veta att värmen finns kvar vid medelhavet :)
Ha en bra dag!

http://susjos.blogspot.com

Helga

20 september 2010 10:28

Du har ju också jobbiga tider - det vet jag! Det skulle sitta fint med en semestervecka nu - gärna vid medelhavet :)

 
Sussi

Sussi

20 september 2010 10:14

Min sambo har också såna där tidiga arbetstider, fast jämnt! Han går upp ca 20 över 2 på natten! Jag försöker intala honom att söka nytt jobb för han är trött jämnt, vilket inte är så konstigt!
Han missar allt på kvällarna..

Vad gulligt med att ge bort napparna. Jag gick och kastade mina själv när det var dags att sluta snutta..

Ha en trevlig måndag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

20 september 2010 10:27

Ja, tänk att han pallar. Jag har mer variation på mina tider... Ha en fin dag!

 
Åsa

Åsa

20 september 2010 10:33

Nä, håller med. Jag tycker inte heller att jag har en politisk blogg men ibland måste man skriva ändå.
Gulligt med napparna. Och smart.

http://wessand.blogg.se

Helga

20 september 2010 13:46

Vissa saker bara måste ut!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 september 2010 11:00

Hej Helga Så gulligt av den lille att ge bort sin napp till er. Bra du kan sova gott nu är man så trött på detta val så jag orkar inte höra mer om det det står en upp i halsen just nu.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

20 september 2010 13:46

Men resultatet var ändå intressant tycker jag. Mer debatter behöver jag inte...

 
Kimmie

Kimmie

20 september 2010 17:05

Det går inte att hålla inne besvikelsen att SD kunde skramla ihop så många röster. Sött med napparna, min son gav också sina till tomten.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

20 september 2010 20:03

Det känns riktigt B detta med SD...

 
Ingela

Ingela

20 september 2010 19:43

Min dotter lämnade sina nappar till sin lilla nyfödda kusin, han behövde de bättre tyckte hon. :)

Jag gillar inte heller att SD har kommit in :(

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

Helga

20 september 2010 20:02

Det gäller nog att barnet är med på vem som ska få napparna för att man ska lyckas...

 
wiper

wiper

21 september 2010 08:15

Ja du det är tråkigt att SD kom in i rikstan och jag är inte heller en politiks blogg utan allmänna ämnen. Det var verkligen ett tidigt arbetspass.

Vad gulligt med flickan och napparna. Förstår att du får vara med om mycket ;)

Ha en fin tisdag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

22 september 2010 08:10

Folket i Sverige har röstat så och det är säkert en protest mot att de etablerade partierna inte tar upp dessa frågor alls...

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

21 september 2010 08:55

nu på morgin sägs att alliansen behöver 1000 röster för egen majoritet, rösterna är inte färdigrälnade...

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

22 september 2010 08:09

Då får vi se hur det går med det...

 
Bettan

Bettan

21 september 2010 10:06

Asså man vänjer sig aldrig vid dom tiderna när man ska upp mitt i natten tycker jag. Vi går ju många gånger upp vid 2-3 på natten för att köra o jobba.Och lögn i helskotta o somna den kvällen oxå!
Ja..underbart för dig att se solen o känna värmen mellan varven ,trots att du har ett slitigt jobb kan jag tycka.Jag reser ju på semester varje vinter(reguljärt)och jag kan ju se hur ni sliter med att få fram mat och dricka.
jag längtar till värmen nu..men det är ju några månader till som sagt innan man kan ta ut sin årliga semester....

http://www.guldivardan.bloggplatsen.se

Helga

22 september 2010 08:09

Jag är också sugen på en solsemester nu. Hösten kom så tidigt i år. Jag tycker inte att jobbet är så slitigt men det är väl för att jag tycker att det är roligt!

 
britten sa

britten sa

21 september 2010 10:34

hu..vilka tidiga mornar..när ska du få sova ut...
Nä SD vill vi inte ha i riksdagen ....

http://glitteroga.blogg.se

Helga

22 september 2010 08:07

Nu blir det sova för nu är jag ledig tre dagar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards