Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Hur kan jag ta mig till jobbet på smidigaste sätt?...

Av Helga - 3 februari 2011 07:57


En del människor är värda ett extra omnämnande här i min blogg...


Igår eftermiddag skulle jag börja jobba igen och ungefär en timme innan min buss går så ringer det i min mobil från ett okänt nummer. Jag funderar på om jag ska svara eller inte  (tänker telefonförsäljare), men svarar. Det visar sig vara kaptenen på min flight som undrar om jag vill ha skjuts till/ från jobbet idag!?


Gissa om jag ville... jag tjänade säkert 1,5 timme på att få åka bil hela vägen.  Denna kapten har tidigare bott granne med oss och tar sig nu en omväg för att skjutsa lilla mig till Arlanda. Han ligger på superduper-pluss-pluss nu!!

  


Jag är ledig några dagar nu efter fem flygdagar. På fredag har jag bjudit hit några gamla kompisar från min utbildningstid på 80-talet. Det ska bli kul att ses igen!


Två bilder tagna en tidig morgon i Malmö när jag var där för två veckor sedan i samband med dotterns turnering...

    




 
 
Ingen bild

-Nena-

3 februari 2011 08:15

Vad gulligt.
Förstår att han ligger på plus och att du är glad att spara så mycket tid.

Hoppas du får en skön ledighet nu.

 
Stattinskan

Stattinskan

3 februari 2011 08:41

Sådana människor gillar "vi". Fler guldstjärnor i kanten :-D

http://metrobloggen.se/stattin

 
Åsa

Åsa

3 februari 2011 11:49

Visst blir man glad när någon tänker på en. Såna personen vill man ju gärna ha i sin närhet.

http://wessand.blogg.se

 
Ingela

Ingela

3 februari 2011 18:36

Härligt att få lift på morgonen bara sådär :)
Själv är det jag som ringer på morgonen för att fråga folk då jag bor längst bort, chansen att jag får lift är noll... men alltid kul att glädja någon ;)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

4 februari 2011 09:36

Nena; han har fått en stor guldstjärna i mitt hjärta...

Stattinskan; Absolut - massor av stjärnor...

Åsa; Jag blev verkligen glad :)

Ingela: Bra att du också är så snäll mot dina vänner!

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards